Ik heb een Sony Vaio besteld, maar omdat het apparaat mij toch niet is bevallen heb ik het retourgezonden volgens de retourprocedure op de website van Sony en gezien en gelezen dat dit mogelijk was. Ik heb van te voren gecontroleerd of het product retour gezonden kon worden indien het niet bevalt, voordat ik tot daadwerkelijke aankoop overging.
Ik heb netjes het apparaat weer ingepakt in de originele verpakking en ook netjes de retoursticker opgeplakt daarna persoonlijk afgegeven bij de Kiala afleveradres in Badhoevedorp.
Na ruim 2 weken wachten, heb ik totaal geen reactie ontvangen, laat staan geld terug ontvangen.
Dit terwijl er duidelijk is aangegeven op de Sony website dat dit na 7 werkdagen na ontvangst van het product zal gebeuren. Ik heb dit zelf nog gecontroleerd via Kiala (pakket volgservice) of het al is verstuurd naar Sony.
Inmiddels ben ik nu 1 maand aan het wachten op mijn geld.
Ik heb zelf op een vrijdag gebeld met Barbara van het Sony servicecentrum en zij zeide dat dit inderdaad veel te lang duurde en zou dit voor mij uitzoeken en erover terugbellen en/of emailen. Haar eigen woorden waren: maandag op het laatst. Die maandag nog steeds geen bericht of reactie erover terug van haar ontvangen.
Ik heb vandaag weer teruggebeld en heb duidelijk gevraagd dat als het product niet bevalt, dat het teruggezonden kan worden en dat ik het geld retour krijg. Dit was geen probleem, maar waarom duurt het dan zolang om geld terug te krijgen? Ze zou me meteen terugbellen, maar na meer dan een uur wachten nog steeds niks gehoord. Hoe snel is meteen???
Men zijn wel snel met het geld ontvangen, maar de manier van verwerken en terugbetalen duurt veel te lang blijkt nu het geval.
Ik ben wel snel met betalen maar wil ook wel geld snel terug kunnen ontvangen.
€ 1000,- is voor mij veel geld en ik laat dat niet zomaar zitten.
Het mag toch niet zo zijn omdat Sony te laat is met het terugstorten van mijn geld op de creditcard, dat ik zelf door hun fout rente moet gaan betalen over mijn openstaand bedrag van de cc??
Ik wordt als consument gedupeerd door het falen van Sony en omdat men hun beloftes moeilijk kunnen nakomen.
Ik heb als bewijs een link hiervan erbij gezet:
Wanneer ontvang ik een restitutie of een vervangend product voor mijn defecte product?
U ontvangt doorgaans binnen 1-2 weken nadat we uw retour hebben ontvangen een restitutie of vervangend artikel.
Wij restitueren het bedrag op dezelfde manier als de manier waarop u ons hebt betaald.
Als u per bankoverschrijving hebt betaald, moet u opnieuw uw bankrekeninggegevens doorgeven.
Valt onder restitutiebedrag ook de rente van mijn creditcard? Want dit is een fout van Sony.
Ook heb ik mijn trackingnummer van Kiala aan sony doorgeven en gemailed zodat zij zelf kunnen zien dat het product al naar Sony is verstuurd. Ook heb ik een kopie gemaakt van de Kiala ontvangststicker die ik heb als bewijs en dit ook doorgegeven aan Sony.
En nu zijn zeggen zij dat ze de gegevens ervan niet hebben opgeslagen.
Waarom moet ik weer alles gaan doorgeven, terwijl ik dit al eerder heb gedaan.
Lopen ze daar te slapen of wat doen ze dan de gehele dag op kantoor??
Op de site staat dat Sony superieure service en kwaliteit levert, maar het tegendeel is waar.
Ik heb van mijn kant al het mogelijke gedaan volgens de regels van Sony wb het retouren van hun product en nog snel ook.
Als ik het snel kan afhandelen, waarom kan een groot bedrijf zoals Sony dit dan niet???
Ik zal zeker mensen adviseren om niet te kopen via Sony en zal dit ook doorgeven op andere forums, twitter, facebook etc.
Ik vindt dit zo'n slechte service dat ik geneigd ben om dit zelfs aan de spits, metro, of andere kranten te gaan vertellen.
Ik ben erg geduldig geweest maar dat is nu echt afgelopen.
Mijn geduld is nu echt op.