Skip navigation

• 1 posts sinds
    Mar 5, 2012
    Geschreven op Mar 5, 2012 1:47 PM

Is er al nieuws over dit ECHT PROBLEEM.

Ik heb er ook last van. Alles geprobeerd wat hier boven staat maar geen succes.

Neem de camera mee naar andere locatie waar ook Windows 7 is geinstalleerd en dit werkt feilloos.

Ook al een nieuwe firewire (ieee1394) kaart geinstalleerd. Geen enkel succes.

Lijkt me geen groot probleem, maar wel heel moeilijk te tackelen....

Jeroen

• Reageren
  • 1 posts sinds
    Mar 9, 2012
    Geschreven op Mar 9, 2012 3:51 PM

Met behoorlijk wat moeite heb ik het probleem opgelost: (geen nuttige informatie van forums, van microsoft of van sony)

1) herinstallatie van de IEEE  1394 driver, ik heb de Sony CDX322 OHCI 1.LINK(IEEE 1394) PCI hostcontroller

geinstalleerd  (computerbeher, klikken op IEEE 1394 controller driver, suurprogramma, bijwerken, op mijn compter ...,ik wil zelf kiezen, vinkje weghalen bij 'compatibele hardware tonen'  Sony kiezen, waarschuwing negeren.

2) firewire kabel aan de camcorder aansluiten en camcorder aanzetten in stand 'Player', als het goed is klinkt nu de bekende windows ding/dong. Onder beeldapparatuur in apparaatbeheer verschijnt nu een pictogrammetje van een av/c apparaat.

3) dubbelklikken op dit pictogram, klik op stuurprogramma, bijwerken, op mijn computer ..., vinkje aan laten staan, kies de sony dv-camcorder driver en....

zowaar, Pinnacle en Windows movie maker herkennen en besturen de camera, op dit moment doe ik een capture van een filmpje.

• Reageren
  • 2 posts sinds
    Mar 14, 2012
    Geschreven op Mar 16, 2012 12:07 AM

Ik heb hetzelfde probleem alleen met Vista, heb geprobeerd als hierboven( herinstallatie van IEEE 1394 driver, nu dus Sony CXD 322 OHCI) van gemaakt,maar  camera wordt alleen herkend als ik hem via USB aansluit, maar niet via firewire, dus kan niets overzetten.

De DCR-HC53E heeft wel een USB aansluiting.

Ben al 2 jaar aan het ploeteren hiermee, wie kan mij helpen?

• Reageren

Delen