Is er al nieuws over dit ECHT PROBLEEM.
Ik heb er ook last van. Alles geprobeerd wat hier boven staat maar geen succes.
Neem de camera mee naar andere locatie waar ook Windows 7 is geinstalleerd en dit werkt feilloos.
Ook al een nieuwe firewire (ieee1394) kaart geinstalleerd. Geen enkel succes.
Lijkt me geen groot probleem, maar wel heel moeilijk te tackelen....
Jeroen
Nog een vraag: ik heb momenteel PMB eens helemaal van de pc afgehaald en probeer nu de nieuwste versie van PMB te installeren, maar dat kan alleen als ik de handycam via USB aansluit......
Welke USB kabel zou ik dan moeten gebruiken?
Want ik heb eigenlijk alleen firewire en die wordt niet herkend.
Groeten, hans.
Met behoorlijk wat moeite heb ik het probleem opgelost: (geen nuttige informatie van forums, van microsoft of van sony)
1) herinstallatie van de IEEE 1394 driver, ik heb de Sony CDX322 OHCI 1.LINK(IEEE 1394) PCI hostcontroller
geinstalleerd (computerbeher, klikken op IEEE 1394 controller driver, suurprogramma, bijwerken, op mijn compter ...,ik wil zelf kiezen, vinkje weghalen bij 'compatibele hardware tonen' Sony kiezen, waarschuwing negeren.
2) firewire kabel aan de camcorder aansluiten en camcorder aanzetten in stand 'Player', als het goed is klinkt nu de bekende windows ding/dong. Onder beeldapparatuur in apparaatbeheer verschijnt nu een pictogrammetje van een av/c apparaat.
3) dubbelklikken op dit pictogram, klik op stuurprogramma, bijwerken, op mijn computer ..., vinkje aan laten staan, kies de sony dv-camcorder driver en....
zowaar, Pinnacle en Windows movie maker herkennen en besturen de camera, op dit moment doe ik een capture van een filmpje.
INDERDAAD!
Bedankt, dit werkt.
Bij mij kwam de camera tevoorschijn bij "besturing voor geluid, video en spelletjes".
En..... ik hoefde niets meer te installeren nadat ik dus een driverupdate gedaan had op de manier zoals beschreven; ik hoop dat meer mensen hier dus mee geholpen zijn!
Message was edited by: hansdroog
Message was edited by: hansdroog
Ik heb hetzelfde probleem alleen met Vista, heb geprobeerd als hierboven( herinstallatie van IEEE 1394 driver, nu dus Sony CXD 322 OHCI) van gemaakt,maar camera wordt alleen herkend als ik hem via USB aansluit, maar niet via firewire, dus kan niets overzetten.
De DCR-HC53E heeft wel een USB aansluiting.
Ben al 2 jaar aan het ploeteren hiermee, wie kan mij helpen?
Hoi,
als ik het goed begrijp heb je een laptop met win7 en eentje met Vista?
Persoonlijk heb ik nog nooit een laptop gebruikt voor video, maar als die snel genoeg is zal het geen probleem zijn denk ik.
Met Vista en XP heb ik zelf trouwens nooit het probleem gehad, alleen met Win7.
Misschien moet je net als ik alles punt voor punt afstrepen wat er fout zou kunnen zijn.
Eerst eens alles aansluiten bij iemand die een goed werkende firewire aansluiting heeft zodat je zeker weet dat het niet aan de kabel of aan de camera kan liggen.
Als ik mijn camera via USB aansluit gaat het ook wel goed, maar dat is alleen voor het overzetten van foto's.
Wat ik nog wel moet vermelden is dat mijn onboard firewire het nog steeds niet doet, maar de pci-kaart die ik extra geplaatst heb wel.
Heb je alle hierboven aangegeven oplossingen ook al geprobeerd?
Andere mogelijkheden heb ik ook niet voor je.