Skip navigation

1 2 3 4 Vorige Volgende

Currently Being Moderated

hoe krijg ik uitzending gemist op de tv

Onderwerp gestart op Apr 7, 2011 7:07 PM , laatste reactie op Jun 1, 2012 4:50 PM

in TV & Home Cinema > Bravia
6 posts sinds
Apr 7, 2011

hoe krijg ik "uitzending gemist"op onze tv???????

alvast bedankt, triesja

• 25 posts sinds
    Dec 15, 2010
    Geschreven op Apr 8, 2011 9:32 AM

Beste Hr/Mevr Triesja,

Welkom op het Sony Forum.

Om u een goed antwoord op uw vraag te geven

zou ik graag het model nummer van uw TV ontvangen

Dit om te zien welke mogelijkheden uw TV heeft

.

Met vriendelijke groet,

Lucien

Sony Medewerker.

• Roel_C 65 posts sinds
    May 3, 2011
    Geschreven op May 3, 2011 7:25 PM

Beste,

Ten eerste dient de het netwerk io te zijn: te zien bij netwerk instellingen => bedraad of draadloos => scannen => betreffende netwerk verbinding kiezen => alles "automatisch kiezen" => WPA-sleutel van uw  router invullen (indien aanwezig, maar verstandig van wel) en na "ok" zou er 3 x ok moeten verschijnen => tenslotte "internet inhoud vernieuwen" en dan komen (na een aantal min) de internet-icoontjes er vanzelf bij in het menu.

Error 2200 duidt op een algemene netwerk fout: kan oa komen door instellingen router, te trage internet verbinding (bedraad snelste) enz.

Ook alles "handmatig" invullen bij "netwerk-instellingen" kan een oplossing bieden, maar dan kunt er beter iemand bij vragen die verstand van netwerken ed heeft.

Had U ook al eens in het "I-manual" v/d  tv geken? Hier wordt dit ook stap voor stap uit gelegd.

Succes!

Mvg Roel

• breedBenR 924 posts sinds
    Dec 29, 2010
    Geschreven op May 4, 2011 7:58 PM

De door jou genoemde programma's (NOS, NET5, SBS, ...) zijn de enige die via Bravia Internet TV worden doorgegeven (op dit moment).

Voor uitgebreid Uitzendinggemist zijn  de opties:

- Een PC/Laptop met een videokabel aan je TV verbinden...

- Via KPN interactieve digitale TV kastje, of via een andere provider iets dergelijks.

- moeilijke oplossingen die gebruik maken van een Snelle computer ergens op je netwerk, die via DLNA uitzending gemist in omgecodeerde vorm door streamt als video naar jouw TV (alleen voor ervaren computer-mensen, combinatie van programma's en plug ins en veel moeilijke instellingen nodig. Googlen als je het echt wil weten)

• 11 posts sinds
    Oct 5, 2010
    Geschreven op May 6, 2011 12:04 PM
  • 11 posts sinds
    Oct 5, 2010
    Geschreven op May 6, 2011 12:15 PM

I had mijn aankoop mede gebaseerd op de beschikbaarheid van een Uitzending Gemist widget, maar deze is er nog steeds niet. Wel SBS en NOS widgets zijn wel aanwezig.

Sony beloofde dit wel op de website (ondertussen verwijderd, maar op diverse websites zijn de specs nog te lezen, zoals hier: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/sony-32ex40b-lcd-tv/)

Nu moet ik nog steeds noodgedwongen op de computer TV kijken... daar had ik geen nieuwe Sony TV voor nodig. Balen, en wat mij betreft een grote fout die ik niet van Sony gewend was. Bij de aanschaf van een volgend product zal ik niet zo snel meer een Sony overwegen, en zeker niet op basis van specs op de website.

• Adriek1 23 posts sinds
    Dec 4, 2010
    Geschreven op May 7, 2011 3:00 PM

Sony maakt de beloftes niet waar, wat me erg tegenvalt van een -toch nog- gerenommeerd merk.

Blijkbaar willen ze Philips achterna

Merk op dat op de 'nieuwere' modellen wel meer widgets lijken te verschijnen: van skype tot twitter en facebook

( https://www.sony.nl/discussions/thread/123505?tstart=0 )

Blijkbaar hebben we met de ex711 een verouderd model zonder ondersteuning gekocht al zou je

dat aan de prijs van ruim 800 euro niet aflezen.

• The-Hat 209 posts sinds
    Dec 14, 2010
    Geschreven op May 7, 2011 8:58 PM

Geachte Lezer,

Uitzending gemist zit op uw TV, zoals u bij internet video kunt zien.

NED 1 2 3 zitten er niet op.

Ik denk dat dit te maken heeft met rechten te maken heeft tussen Ned.1 2 3 en Sony, het is misschien mogelijk dat NED 1 2 3 niet de rechten wilt verlenen aan Sony.

Uitzending gemist zit erop, mischien niet degene die U wilt maar zoals RTL 5 SBS 6 en Veronica zitten er wel op.

Dus Sony is wel hun belofte nagekomen, maar niet die u verwacht.

Het is aan de retailer om u te informeren welke uitzendingen gemist erop zit.

Groet,

Ghost

• 11 posts sinds
    Oct 5, 2010
    Geschreven op May 8, 2011 9:22 AM

@Tha-Ghost

Geacht Spook,

Uitzending Gemist is de terugkijkservice van de publieke omroep. (www.uitzendinggemist.nl)

Als Sony zegt dat ze Uitzending Gemist leveren, neem ik aan dat ze dat ook doen.

Bij SBS heet een dergelijke service SBS-gemist en bij RTL heet het RTL XL.

Groeten

Message was edited by: Tha-Ghost

Dec 14, 2010
    Geschreven op May 8, 2011 9:23 AM

@ Jay2theloo

Geachte Jay2theloo,

Ik zal eens navragen bij Sony.

Zover ik weet heeft het met rechten te maken en is Sony daar druk mee bezig geweest maar wilt de publieke omroep niet mee werken.

Maar ik kan het mis hebben.

Groet,

Ghost.

Update: ik heb navraag gedaan bij Sony.

• 11 posts sinds
    Oct 5, 2010
    Geschreven op May 8, 2011 11:14 AM

@ThaGhost,

Hier staat dat de PO het aanbiedt, maar dat Sony er geen gebruik van maakt:

http://help.publiekeomroep.nl/conversaties/waneeer-komt-de-sony-bravia-widget

En wat houdt je update precies in?

Groeten en dank,

Jay

Dec 14, 2010
    Geschreven op May 8, 2011 11:24 AM

@ Jay2theloo,

Ik kan zelf hier even niet zo direct antwoord op geven, dus heb Ik dit al nagevraagd gister bij een Sony medewerker, dus denk spoedig antwoord te krijgen.

Dan zal ik antwoord geven of misschien dat de Sony medwerker zelf antworod geeft.

Groet,

Ghost

Delen