Beste HansDroog,
Welkom op het Sony Forum.
Heeft u wel eens gekeken bij de updates voor Picture Motion Browser?
PMB 5.8.02 is geschikt voor Win7 en downloadbaar via Sony Support.
Zie http://www.sony.nl/support/nl/product/HDR-HC5E/downloads/PMB#os
Ik hoop dat u hier verder mee komt.
Met vriendelijke groet,
Hans_Klis
Sony medewerker
Hallo handroog,
ich hatte vor einigen Monaten das gleiche Problem, unter meinem Win7 Pro 64 öffnete sich kein einziger FireWire-Port. Ich konsultierte etliche Spezialisten bei Sony, Microsoft und HP, erkundigte mich in allerlei Foren, kaufte die eine oder andere FireWire-Karte, hielt mich an alle Vorgaben von HP - Ergebnis negativ. Experten meinten, dass FireWire offensichtlich von Microsoft auf das Abstellgleich geschoben wurde. Nach langen Versuchen fand ich eine Lösung: Ich installierte als zweites Betriebssystem Win7 Pro 32 auf meinem Rechner, dieses OS macht keine Probleme mit FireWire. Mein work around: Ich capture das Videomaterial aus dem Kamkorder unter Win7 Pro 32, starte dann den Rechner unter Win7 Pro 64 neu und importiere das Videomaterial in mein Avid-Schnittsystem. Über den gleichen Weg gelang es mir auch, meinen Canon-Scanner wieder nutzen zu können, der ebenfalls nicht von Win7 Pro 64 erkannt wird. Probiers mal.
Detlef
Nachricht geändert durch deherrm
Nachricht geändert durch deherrm
Message was edited by: -Tycho-
volledige naam verwijderd, wegens privacy beschreming. Tycho, moderator
Geachte deherrm,
Hallo allemaal,
Heb het zelfde probleem gehad en dit opgelost door windows moviemaker te instaleeren ,toen zag pinnacle mijn camera (sony dcr-hc14e) wel en kon ik de camera bedienen via de pc ..
Alles werk nu zoals het moet
Grt
Ps draai op W7 64 bit ultimate
Message was edited by: gombi68
Message was edited by: gombi68
IK heb windows live moviemaker versie 2011 daarbij kun je links boven aan in het scherm importeeren en ""ïmporteren van apparaat"als ik mijn cam. dan aangesloten heb staat hij daar bij.of klik vernieuwen.
En kijk even in configuratiescherm bij apparaatbeheer /IEEE1394 controller of je hier geen uitroepteken hebt staan.
Grt
Bedankt, vanmorgen even geprobeerd, maar mijn camera staat daar niet bij.
Ook geen uitroeptekens o.i.d.
Vanmorgen ook nog de onboard IEEE1394 uitgeschakeld en er een apart PCI kaartje bij in gedaan; ook geen resultaat; ik weet het niet meer hoor, moet ik dan toch terug naar XP?
Dat werkt probleemloos.
Update:
in software IEEE1394 verwijderd, herstart pc,firewire in bios disable; kaart geplaatst; driver install, herstart pc, WEL geluid van herkennen camera en ook afsluitgeluid bij het verwijderen van de camera maar de camera wordt in alle software NIET herkend.
Bios update van de pc heeft ook geen effect gehad.
Camera aangesloten op de pc (met eigen kabel) van mijn schoonzus en alles werkte daar zoals het hoort!
Win 7 64 bit home premium, firewire, Sony HDR-HC5E in combinatie met Magix VDL.
Er zal ergens in mijn configuratie iets niet goed zitten, maar wat?
Misschien heb je hier iets aan:
Toen ik Picture Motion Browser onlangs op mijn nieuwe PC installeerde, werd de camera ook niet meer gevonden. Toen ik de installatie opnieuw heb uitgevoerd, maar met de camera aangesloten, gebeurde dat wel. Sindsdien werkt alles weer normaal.
Dat ga ik ook eens proberen.
Vanavond nog eens bezig geweest en ik kom wel ergens, maar wat nu de fout is?
foutmelding 28...
Is er al nieuws over dit ECHT PROBLEEM.
Ik heb er ook last van. Alles geprobeerd wat hier boven staat maar geen succes.
Neem de camera mee naar andere locatie waar ook Windows 7 is geinstalleerd en dit werkt feilloos.
Ook al een nieuwe firewire (ieee1394) kaart geinstalleerd. Geen enkel succes.
Lijkt me geen groot probleem, maar wel heel moeilijk te tackelen....
Jeroen