Skip navigation

• Hans_Klis 237 posts sinds
    Dec 8, 2010
    Geschreven op Feb 9, 2012 5:33 PM

Beste HansDroog,

Welkom op het Sony Forum.

Heeft u wel eens gekeken bij de updates voor Picture Motion Browser?

PMB 5.8.02 is geschikt voor Win7 en downloadbaar via Sony Support.

Zie http://www.sony.nl/support/nl/product/HDR-HC5E/downloads/PMB#os

Ik hoop dat u hier verder mee komt.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

• deherrm 2 posts sinds
    Feb 11, 2012
    Geschreven op Feb 16, 2012 5:05 PM

Hallo handroog,

ich hatte vor einigen Monaten das gleiche Problem, unter meinem Win7 Pro 64 öffnete sich kein einziger FireWire-Port. Ich konsultierte etliche Spezialisten bei Sony, Microsoft und HP, erkundigte mich in allerlei Foren, kaufte die eine oder andere FireWire-Karte, hielt mich an alle Vorgaben von HP - Ergebnis negativ. Experten meinten, dass FireWire offensichtlich von Microsoft auf das Abstellgleich geschoben wurde. Nach langen Versuchen fand ich eine Lösung: Ich installierte als zweites Betriebssystem Win7 Pro 32 auf meinem Rechner, dieses OS macht keine Probleme mit FireWire. Mein work around: Ich capture das Videomaterial aus dem Kamkorder unter Win7 Pro 32, starte dann den Rechner unter Win7 Pro 64 neu und importiere das Videomaterial in mein Avid-Schnittsystem. Über den gleichen Weg gelang es mir auch, meinen Canon-Scanner wieder nutzen zu können, der ebenfalls nicht von Win7 Pro 64 erkannt wird. Probiers mal.

Detlef

Nachricht geändert durch deherrm

Nachricht geändert durch deherrm

Message was edited by: -Tycho-

volledige naam verwijderd, wegens privacy beschreming. Tycho, moderator

• -Tycho- 510 posts sinds
    May 13, 2011
    Geschreven op Feb 16, 2012 5:04 PM

Geachte deherrm,

Welkom op de Nederlandstalige Sony forums. Hartelijk dank voor uw bijdrage! Echter, dit is een Nederlandstalig forum  en het is belangrijk dat alle gebruikers elkaar begrijpen. Daarom zijn de richtlijnen dat alle berichten in het Nederlands moeten zijn.
    Indien u wilt bijdragen aan het Duitstalige Sony  forums, klik dan op de taal selectie knop rechts bovenaan je scherm naast  het Sony logo.

Met vriendelijke groet,

Tycho
    Moderator

• 2 posts sinds
    Feb 18, 2012
    Geschreven op Feb 18, 2012 10:21 PM

Hallo allemaal,

Heb het zelfde probleem gehad en dit opgelost door windows moviemaker te instaleeren ,toen zag pinnacle mijn camera (sony dcr-hc14e) wel en kon ik de camera bedienen via de pc ..

Alles werk nu zoals het moet

Grt

Ps  draai op W7 64 bit ultimate

Message was edited by: gombi68

Message was edited by: gombi68

• 2 posts sinds
    Feb 18, 2012
    Geschreven op Feb 22, 2012 9:47 PM

IK heb windows live moviemaker versie 2011 daarbij kun je links boven aan in het scherm importeeren en   ""ïmporteren van apparaat"als ik mijn cam. dan aangesloten heb staat hij daar bij.of klik vernieuwen.

En kijk even in configuratiescherm bij apparaatbeheer /IEEE1394 controller of je hier geen uitroepteken hebt staan.

Grt

• roben008 183 posts sinds
    Jun 23, 2011
    Geschreven op Feb 29, 2012 11:00 AM

Misschien heb je hier iets aan:

Toen ik Picture Motion Browser onlangs op mijn nieuwe PC installeerde, werd de camera ook niet meer gevonden. Toen ik de installatie opnieuw heb uitgevoerd, maar met de camera aangesloten, gebeurde dat wel. Sindsdien werkt alles weer normaal.

• 1 posts sinds
    Mar 5, 2012
    Geschreven op Mar 5, 2012 1:47 PM

Is er al nieuws over dit ECHT PROBLEEM.

Ik heb er ook last van. Alles geprobeerd wat hier boven staat maar geen succes.

Neem de camera mee naar andere locatie waar ook Windows 7 is geinstalleerd en dit werkt feilloos.

Ook al een nieuwe firewire (ieee1394) kaart geinstalleerd. Geen enkel succes.

Lijkt me geen groot probleem, maar wel heel moeilijk te tackelen....

Jeroen

Delen