Uitstekend

2

0

0

great quality, mix of compromises

RX1R (zonder Low Pass-filter) 13-04-2016

I bought it because of its size and picture quality. I thought I'd bring it along more often because it's less cumbersome than a big SLR, but because of it's protruding lens (I know, it's the smallest they could possibly make it) it's not exactly pocketable yet, which wouldn't be a problem with a great ready-steady-shoot-case for this camera, but I haven't found one yet unfortunately, But besides this nitpicking this camera is great! beautiful pictures and with sufficient light you can clearly see that the lens/chip combo has more than enough umpf to supply each individual pixel with bucketloads of crisp foton's, and in low lighting it excels even more. the lack of zoom or other lenses is a sacrifice I was willing to take, but that's also the reason why I won't be selling my other camera any time soon. Because of the fixed lens it's also a bit of a niche product: so I got it relatively cheap second hand :)

Beeldkwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Goed

Vormgeving

Goed

Gebruiksgemak

Goed

3

0

0

Geweldige mogelijk heden.

RX1 (met Low Pass-filter) 16-01-2016 door Addy 2016

Een super camera gekocht, ik heb nog een weg te gaan om te leren wat ik en de camera kunnen.

Beeldkwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Uitstekend

Vormgeving

Goed

Gebruiksgemak

Goed

4

0

0

Indrukwekkend

RX1R (zonder Low Pass-filter) 30-11-2015 door Y013

Beste, Ik ben overgestapt van mijn Nikon D800 naar de Sony... ik wist dat Sony geen stap achteruit ging zijn, ondanks het vaste objectief van 35mm. De menu indeling voelde aan zoals "thuis komen" gezien de structuur nog steeds dezelfde basis heeft zoals mijn eerste camera van Sony. De beeldkwaliteit is enkele stappen vooruit gegaan ten opzichte van mijn D800 met objectief 24-70 f2.8. Het vaste Brandpunt van mijn Sony is niet echt "minder" flexibel maar vergt gewoon een beetje meer creativiteit die de foto kwaliteit ten goede komt. De afmetingen van de camera zijn gewoon perfect om nu werkelijk overal mee te nemen. Sony weegt ongeveer 500gr. Ten opzichte van de D800 die ruim 2 kilo weegt. Wel een grappig "nadeel" tijdens fotograferen, sta ik naast mensen/vrienden in het bezit van camera's op niveau van Nikon D800 en Canon 5D die me aankijken met een glimlach en de vraag van ik nu doe met die "compact camera" (want zo ziet hij er wel uit) Tot ik de foto's van de Sony op het scherm tover. De superieure beeldkwaliteit en indrukwekkende ISO cijfers snoeren direct de mond en volgen snel verbaasde reacties. Kortom, de Sony RX1r is zijn ietwat stevige prijs meer dan waard, zeker als je rekening houd dat de "vlaggenschepen" van andere merken zonder probleem geklopt zijn erdoor.

Beeldkwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Uitstekend

Vormgeving

Goed

Gebruiksgemak

Goed

4

0

0

Geduchte "red dot" concurrent!

RX1R (zonder Low Pass-filter) 12-09-2015 door AlainR

Best beschikbare combinatie op gebied van beeldkwaliteit/formaat. Kwalitatief hoge combinatie van ontwerp en lens kwaliteit. Ideale onopvallende reiscamera vanwege de mainstream Sony branding en de full frame sensor. (geen relatie tussen uitzicht en prijs) Enige minpunten zijn gebrek aan zoeker, environmental sealing en de buitensporig hoge prijs van de accessoires maar die worden ruimschoots goed gemaakt door de beeldkwaliteit. Vergeleken met de Red Dot competition is de camera een koopje. Thumbs up!

Beeldkwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Goed

Vormgeving

Gemiddeld

Gebruiksgemak

Goed

3

0

0

Prima camera

RX1R (zonder Low Pass-filter) 01-04-2015 door ww168

De camera is zijn hoge prijs zeer zeker waard. Zeker voor gevorderden.

Beeldkwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Goed

Vormgeving

Goed

Gebruiksgemak

Goed

3

0

0

RX1!

RX1 (met Low Pass-filter) 27-03-2015 door agfmt46

Dit is een geweldige camera! Geeft prachtige, scherpe beelden. Geschikt voor alle situaties waarvoor je een camera zou willen gebruiken.

Beeldkwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Goed

Vormgeving

Uitstekend

Gebruiksgemak

Goed

3

0

0

Super compactcamera

RX1R (zonder Low Pass-filter) 04-03-2015 door Charlie10

Vorige maand voor het eerst een fatsoenlijk toestel gekocht. Moest handzaam zijn en makkelijke mee te nemen. Dit is absolute topkwaliteit als het om de handzaamheid en foto's gaat. Geweldige foto's! Verheug me op de volgende stedentrip om de camera te gebruiken. De zeiss lens is subliem. Absoluut geen spijt van deze aankoop.

Beeldkwaliteit

Uitstekend

Kenmerken