Gebruiksgemak

Uitstekend

4 klantbeoordelingen

0

Geweldige muziek klank. opties iets minder

XAV-AX3005DB 26-12-2019 door TimmieVL

Mijn vorige systeem was na 14 jaar aan vervanging toe. daar ik het beu was om MP3 cds te schrijven. ( iets dat niet meer van deze tijd is ) het vorige systeem bestond uit. sony CDX-GT300 CD/MP3 radio. Sony 6 CD CD/MP3 wisselaar Sony BT20 bluetooth module; Ik was naar iets op zoek waarmee ik opnieuw 15 jaar kon rondrijden, maar met modernere opties zoals android auto etc. daar ik Sony gewoon ben, ben ik natuurlijk terug hier gaan kijken. installatie de installatie was op zich vrij gemakkelijk, zeker als je de juiste tussenstekkers ( ISO )hebt. enkel een extra kabel aan de achterlichten bevestigen. en een extra kabel aan de handrem koppelen. Met een beetje kennis van zaken en van de wagen nog geen half uurtje werk. uit het systeem zelf komt een 1,5m USB kabel uit. spijtig genoeg wordt er niets megeleverd om deze kabel deftig te monteren in een wagen zonder standaard USB aansluiting. hierdoor was ik alweer aangewezen op het internet om dit aan te schaffen. het nadeel is dat de meeste van deze kabels ook nog eens met 1M kabel komen. hierdoor zit je al met 2M+ kabel dat achter het dashboard verstopt zit. hierdoor mag de kabel van de USB poort tot je GSM niet echt lang meer zijn. of de verbinding met android auto valt uit tijdens het rijden. ik heb vernomen dat sony dit op hun nieuwte mode lheeft opgelost met een USB poort op de achterkant van de radio, IPV een lange kabel. in de camaro bestaat uit de sony XAV-AX3005DB radio V1.22 gekoppeld aan een 5 kanaals cerwin vega V1100.5 versterker cerwin vega HED 5.25 752 speakers vooraan cerwin vega VEGA 6X8 V469 speakers achteraan de firebird bestaat uit. de sony XAV-AX3005DB radio V1.22 Excursion 4X6 speakers vooraan excursion 6X9 speakers achteraan Opstarten het opstarten van de radio duurt minder dan 15 seconden wat volgens mij toch al redelijk snel is. MAAR, hier komt de eerste bug aan het licht. indien je de firebird te snel in achteruit schakelt, terwijl de radio aan het opstarten is krijg je " no signal " voor de camera. waarna de radio niet doorstart. je hebt nog wel muziek. maar het scherm zelf doet NIETS op dit moment. het enige dat je dan nog kan doen is auto uitzetten, 10 seconden wachten, en dan pas terug starten. indien je geen 10 seconden wacht, sluit de radio niet af waar dit niet helpt. Dit is een spijtige bug dat hopelijk wordt opgelost in een volgnede firmware versie. Visueel de radio oogt mooi en is gemakkelijk in gebruik. vooral het feit dat er nog steeds vaste knoppen onderaan het scherm zitten is mooi meegenomen en ZEER handig tijdens het rijden. je kan ook in de opties een andere achtergrond selecteren. hierin heb je een keuze uit 5 achtergronden, blauw, rood, groen, roos en zwart. en ook hier valt het op dat de opties vrij laag zijn zo is het niet mogelijk je eigen achtergrond naar de radio te sturen. dit klinkt stom, maar ik val hierover. Ik hoop dat dit in een volgende versie wordt vrijgegeven. Geluid laten we over 1 ding heel kort zijn. in beide systemen is he geluid fantastisch. waarbij het in de camaro nog net ietsjes beter klinkt met de aparte versterker. ook de mogelijkheden voor muziek op de radio vrij goed in orde. fader instelling, akoestische instellingen, extra bass, en DSO. aparte regeling voor de subwoofer. met een beetje tweeking krijg je echt een prachtig signaal uit je radio. DAB+ radio dab radio werkt fantastisch. MAAR, er wordt geen antenne meegeleverd met de radio. ook heeft sony zo te zien geen DAB+ antenne in het gamma. hierdoor ben je aangewezen op pioneer of kenwood voor een antenne te voorzien. dit is vreemd. USB ook hier kan je op de klank zelfs niets op aanmerken. MAAR opties zijn toch maar dun bezaaid. zo krijg je geen albumhoes te zien van het af te spelen liedje. iets dat zelfs mijn 2015 ford focus toch al had. ook Ipod support kan je vergeten op deze radio. alweer een spijtige zaak. Ook afspeellijsten kan deze radio niet mee overweg. dit betekend als je muziek speciaal muziek in een bepaalde volgorde wil spelen, je moet zorgen dat ID3 tags correct staan met albumnummer etc correct ingevuld Films zelf kunnen afgespeeld worden op de radio. maar 480*320 formaat. En natuurlijk moet uit veiligheid de handrem aangespannen staan. Bluetooth ook hier stel ik me vragen bij, voor 1 of andere reden is het maar mogelijk om 1 bluetooth device te koppelen. hierbij bedoel ik natuurlijk niet dat er meerdere toestellen tegelijk muziek moeten kunnen spelen. Maar ook kon ik op mijn BT20 bluetooth kit, tot 5 verschillende GSMs koppelen op 1 apparaat en selecteren welk toestel op dat moment gekoppeld moest zijn met de radio. in dit geval, indien iemand anders zijn GSM koppeld op jou radio, is jou GSM uit het systeem gegooid. ook hier zijn de opties marginaal laag voor muziek. zo kan je enkel pauzeren/spelen, vorig liedje en volgend liedje kiezen. albumhoezen worden alweer NIET meegestuurd. een beetje spijtig natuurlijk. android auto deze optie is fantastisch natuurlijk. alleen mag natuurlijk je USB kabel zelf niet te lang zijn. zie boven. buiten dit, is rijden met android auto op zich fantastisch. de spraakcommandos worden goed opgenomen in deze radio. ( beter dan in de skoda superb) en de radio op zich laat zich makkelijk bedienen in google maps of waze. In deze modus is het dankzij android auto wel mogelijk om albumhoezen te tonen op het scherm. alsook afspeellijsten ( welke je eerst op voorhand maakt ) af te spelen. conclusie. de radio is geen slechte radio. de muziek kwaliteit is fantastisch. maar je krijgt in geval van opties wel het minimum van het minimum. Je hebt bluetooth, maar maximum 1 telefoon. je hebt USB, maar enkel ID3 tag, en geen albumhoes je hebt 5 achtergronden, en geen optie voor een nieuwe achtergrond je hebt DAB+, maar je moet de antenne bij de concurrentie aanschaffen. Dit is allemaal een beetje spijtig. Ik hoop vooral dat er nog een firmware update voor deze radio komt dat hier en daar wat extra features enabled op deze radio. maar ik betwijfel het.

Geluidskwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Slecht

Vormgeving

Uitstekend

Gebruiksgemak

Goed

13

0

0

Heel fijn responsief scherm

XAV-AX3005DB 20-11-2019 door bwest

Product met een mooie uitstraling en een fijn responsief scherm. Ideaal voor gebruik van carplay. Geluid aanzienlijk beter dan de af fabriek radio, ook betere instelmogelijkheden. Heel eenvoudig in gebruik. Erg tevreden mee. Enig aandachtspunt is de 1 din in een 2 din behuizing. Dat zorgt er bij mij voor dat de radio minder degelijk vast zit dan ik zou willen.

Geluidskwaliteit

Goed

Kenmerken

Goed

Vormgeving

Uitstekend

Gebruiksgemak

Uitstekend

0

0

0

Geweldige radio met super sound

XAV-AX3005DB 05-11-2019 door jwelle46

Ik heb dit artikel vorige maand gekocht met als doel een veilig gebruik van de telefoon in de auto. Alles werkt perfect ( opstarten gaat echt heel snel ) en het geluid is echt geweldig, ook als de radio wat harder staat :-). Jammer alleen dat Android zo moeilijk doet over het vrijgeven van de android auto app. Maar dat komt goed met de volgende update in Android 10 versie heb ik begrepen. Apple carplay werkt direkt , helemaal top.

Geluidskwaliteit

Uitstekend

Kenmerken

Uitstekend

Vormgeving

Uitstekend

Gebruiksgemak

Uitstekend

0

0

0

Prima apparaat

XAV-AX3005DB 17-10-2019 door DutchmanII

Compacte radio met minimale afmetingen maar toch een dubbel DIN scherm. Past prima in de Fiat Ducato camper. Eenvoudig te bedienen. In vergelijk met de "chinees" die ik had een verademing. Ontvangst DAB en FM is prima. Geluidskwaliteit idem. Bediening is erg simpel. Ook Apple Car Play werkt voortreffelijk en heeft een aantal handige opties (voicecontrol d.m.v. Siri).

Geluidskwaliteit

Uitstekend

Kenmerken