Artikel-ID : 00107736 / Laatst gewijzigd : 03-03-2015

Fout: sluit een apparaat of media aan op de computer wordt op het importscherm weergegeven en de camera wordt niet herkend wanneer wordt geprobeerd om afbeeldingen te importeren met PlayMemories Home.

    Dit artikel heeft betrekking op modellen die compatibel zijn met PlayMemories Home of PMB. Raadpleeg voor meer informatie de handleiding en andere documentatie van uw apparaat.

    Volg de onderstaande procedures en kijk of het probleem daarmee wordt opgelost.

    1. Open Computer in Windows en kijk of de camera wordt herkend door de computer.

      Wanneer u probeert om een SDXC-geheugenkaart op uw computer te openen en u in een bericht wordt gevraagd om de geheugenkaart te formatteren, is uw computer mogelijk incompatibel met SDXC-geheugenkaarten.

    2. Voer de configuratietool PlayMemories Home Settings Initialization Tool uit en kijk of de camera wordt herkend.

      Mogelijk is er een probleem opgetreden met PlayMemories Home. Voer de configuratietool PlayMemories Home Settings Initialization Tool uit om het programma te resetten naar de standaardinstellingen zoals die onmiddellijk na de installatie waren ingesteld. Kijk vervolgens of de camera wordt herkend.

      Raadpleeg de onderstaande vragen en antwoorden voor bedieningsprocedures.
      <rn:answer_xref style="TEXT-INDENT: 0in" answer_id="107707" contents="How to run PlayMemories Home Settings Initialization Tool" />

      OPMERKING:
      • Zelfs wanneer u de configuratietool PlayMemories Home Settings Initialization Tool uitvoert, worden beeldgegevens (video's of foto's) die zijn opgeslagen op uw computer niet verwijderd.
      • Door PlayMemories Home Settings Initialization Tool uit te voeren, wordt het programma hersteld naar de standaardinstellingen. Instellingen voor [Add Folders] (Mappen toevoegen) worden dan ook naar de standaardinstellingen hersteld.
        Registreer de map opnieuw indien een map anders dan Mijn afbeeldingen via Add Folders (Mappen toevoegen) is geregistreerd als de standaardmap voor het bekijken van afbeeldingen.

    3. Wijzig de USB Connect Setting (USB-verbindingsinstelling) en USB LUN Setting (USB LUN-instelling) van de camera en kijk of de camera wordt herkend.

      Wijzig de USB Connect Setting (USB-verbindingsinstelling) en USB LUN Setting (USB LUN-instelling) naar de volgende instellingen.
      • USB Connect Setting (USB-verbindingsinstelling): Mass Storage (Massaopslag)
      • USB LUN Setting/LUN Setting (USB LUN-instelling/LUN-instelling): Single (Enkelvoudig)

        OPMERKING: Sommige producten hebben mogelijk geen USB Connect Setting (USB-verbindingsinstelling),  USB LUN Setting (USB LUN-instelling) en LUN Setting (LUN-instelling).

       

    4. Wijzig de USB-poort van de camera en kijk of de camera wordt herkend.

      Doe het volgende.
      Gebruik de USB-verbindingskabel die bij het product werd geleverd, om verbinding te maken met de computer.

      OPMERKING:

      • Als u een computer gebruik met zowel USB 3.0- als 2.0-poorten, maakt u verbinding via een USB 2.0-poort.
        USB 3.0-poort zijn blauw, zoals wordt getoond in de afbeelding hieronder.
        Raadpleeg de handleiding van uw computer of neem contact op met de computerfabrikant voor meer informatie.
        Afbeelding
      • Gebruik geen USB-hub. Sluit de camera rechtstreeks aan op de USB-poort van de computer.
      • Probeer in dat geval verbinding te maken via een USB-poort op de achterkant van de computer.


    5. Verwijder PlayMemories Home en installeer het programma opnieuw.

      PlayMemories Home werkt mogelijk niet naar behoren.
      Verwijder PlayMemories Home en installeer de nieuwste versie van PlayMemories Home.

      Voor meer informatie over bediening en functies raadpleegt u de volgende vragen en antwoorden.

      <rn:answer_xref style="TEXT-INDENT: 0in" answer_id="103259" contents="How do I uninstall PlayMemories Home?" />
      <rn:answer_xref style="TEXT-INDENT: 0in" answer_id="103258" contents="How to install the PlayMemories Home software." />