Artikel-ID : 00236058 / Laatst gewijzigd : 17-05-2020

Het geluid valt weg of er treedt ruis op in mijn WF-1000XM3-hoofdtelefoon met oordopjes

    De WF-1000XM3 maakt gebruik van Bluetooth om geluid tegelijkertijd door te geven naar het linker- en rechteroor. Dit verbetert de stabiliteit van de Bluetooth-verbinding in vergelijking met meer conventionele hoofdtelefoons. Onder de volgende omstandigheden kan het geluid soms echter wegvallen of hoort u helemaal niets:

    Wanneer kan het geluid wegvallen? 

    • Wanneer u zich in een instabiele omgeving bevindt (bijvoorbeeld een drukke of bewegende omgeving, zoals een vliegveld, treinstation of trein) en uw headset zich dicht bij vele andere draadloze audio-apparaten bevindt
    • Als de headset zich bevindt in een omgeving met veel Wi-Fi-signalen, magnetrons, mobiele telefoons of andere apparaten die Wi-Fi gebruiken 

    Hoe kan ik problemen met wegvallend geluid oplossen?

    Volg deze stappen om problemen met het geluid op te lossen:

    • Breng de koppeling tussen de headset en het afspeelapparaat met Bluetooth (bijvoorbeeld uw telefoon) opnieuw tot stand.
      1. Plaats de headset in het oplaaddoosje en sluit het deksel.
      2. Haal de headset uit het oplaaddoosje en breng de koppeling met het afspeelapparaat opnieuw tot stand.
         
    • Stel de modus voor de geluidskwaliteit van de headset in op Priority on stable connection (Stabiele verbinding heeft prioriteit).
      1. Start de Sony | Headphones Connect-app.
      2. Stel de modus voor de geluidskwaliteit van de headset in op Priority on stable connection (Stabiele verbinding heeft prioriteit).
          
    • Aangezien het geluid kan wegvallen door verstoring van het draadloze signaal, schakelt u andere draadloze LAN-apparatuur in de buurt uit.
       
    • Het menselijk lichaam kan de antenne van het Bluetooth-apparaat blokkeren en een obstakel voor Bluetooth-transmissie vormen, waardoor het geluid wegvalt.
      U kunt dit voorkomen door uw afspeelapparaat en uw headset dichter bij elkaar te plaatsen.
       
    • Sluit alle toepassingen die u niet gebruikt en start uw afspeelapparaat opnieuw op.
       
    • Wanneer u naar muziek luistert via een computer en het geluid wegvalt, sluit u alle onnodige toepassingen en Windows, en start u de computer opnieuw op.
       
    • Zorg dat de nieuwste software wordt gebruikt op uw hoofdtelefoon en afspeelapparaat. Controleer uw productpagina op de ondersteuningspagina van Sony om te zien welke firmware-updates beschikbaar zijn.


    Digitale muziekspeler

    ModelnaamSoftware Version
    DMP-Z11.02 of hoger

    Walkman

    ModelnaamSoftware Version
    NW-WM1A
    NW-WM1Z
    3.02 of hoger
    NW-ZX300
    NW-ZX300G
    2.02 of hoger
    NW-A55
    NW-A55HN
    NW-A56HN
    NW-A57
    NW-A55W
    1.02 of hoger