Artikel-ID : 00237472 / Laatst gewijzigd : 27-01-2020

Mijn Wi-Fi-verbinding wordt steeds verbroken

    Tip

    De volgende stappen kunnen per Android-versie verschillen. Als u wilt weten welke Android-versie uw apparaat heeft, zoekt en tikt u op Settings (Instellingen) > About phone (Over de telefoon) > Android version (Android-versie). Als About phone (Over de telefoon) niet wordt weergegeven onder Settings (Instellingen), tikt u op System (Systeem).

    • Start uw apparaat opnieuw, schakel Wi-Fi uit en vervolgens weer in.

    Wi-Fi in- of uitschakelen

    • Verwijder eventuele beschermhoezen van het apparaat om te zien of het Wi-Fi-signaal sterker wordt.
    • Start de router opnieuw. Controleer of uw router Wi-Fi-gecertificeerd is. Uw apparaat is Wi-Fi-gecertificeerd, dus als de router niet werkt, communiceren de apparaten mogelijk niet goed.

    Controleren of uw router Wi-Fi-gecertificeerd is

    • Controleer of u zich binnen het bereik van de Wi-Fi-router bevindt. Controleer de Wi-Fi-signaalsterkte (Wi-Fi-pictogram) op de statusbalk. Als het signaal zwak is of als er geen signaal is, ga dan dichter naar de Wi-Fi-hotspot. Dit is het apparaat dat het Wi-Fi-netwerk levert.
    • Zorg ervoor dat de router beschikt over de nieuwste softwareversie. Neem contact op met de fabrikant van de router voor instructies over het bijwerken van de software.
    • Gebruik een statisch IP-adres. Neem contact op met uw internetprovider voor de instellingen van het IP-adres.

    Het IP-adres handmatig wijzigen (Android 10)

    Het IP-adres handmatig wijzigen (Android 9/Android 8)

    • Wijzig de Wi-Fi-netwerkbeveiliging van uw router in een andere beveiligingscodering. Raadpleeg de gebruikershandleiding van de router of neem contact op met de fabrikant van uw router voor instructies over het wijzigen van de netwerkbeveiliging.
    • Zorg ervoor dat mogelijk storende apparaten niet in de buurt van de Wi-Fi-router worden geplaatst.
      Draadloze telefoons, magnetrons, babyfoons, draadloze speakers, monitoren en videozenders die werken met een bandbreedte van 2,4 GHz of 5 GHz kunnen storing veroorzaken in een Wi-Fi-netwerk. Als het probleem blijft optreden, kunt u proberen de frequentieband van de router in te stellen op 5 GHz of 2,4 GHz.
      Raadpleeg de gebruikershandleiding van de router of neem contact op met de fabrikant voor instructies over het wijzigen van de kanaalinstellingen van de router.
    • Herstel de standaardinstellingen. Dit is soms de beste oplossing als het apparaat niet meer goed werkt, maar houd er rekening mee dat alle persoonlijke inhoud die is opgeslagen in het interne geheugen van uw apparaat, wordt verwijderd. Maak een back-up van de gegevens die u wilt bewaren.

    Een back-up maken van uw gegevens met behulp van een computer

    Een back-up maken van apps, telefooninstellingen en oproepgeschiedenis en deze synchroniseren

    De standaardinstellingen herstellen (Android 10)

    De standaardinstellingen herstellen (Android 9)

    De standaardinstellingen herstellen (Android 8)