Artikel-ID : 00241715 / Laatst gewijzigd : 05-03-2020

Echo tijdens een telefoongesprek oplossen

    Een echo is de weerkaatsing van geluid. Dit gebeurt wanneer een luisteraar een vertraagd geluid hoort na het oorspronkelijke geluid. Dat betekent dat uw gesprekspartner, wanneer u een echo van uzelf hoort via de telefoon, kan helpen de situatie op te lossen:

    1. Controleer de omgeving – iets zorgt ervoor dat het geluid kan rondkaatsen. Loop weg bij oppervlakken of ga naar een grotere ruimte om de echo te verminderen.

    2. Luidspreker – Vaak treedt er een echo op omdat de luisteraar het gesprek met u op de luidspreker zet. Vraag de gesprekspartner de luidspreker uit te schakelen en adviseer de gewone microfoon te gebruiken.

    3. Oortelefoons – Een echo kan ook worden opgelost door een hoofdtelefoon/oortelefoon met microfoon te gebruiken, omdat hierdoor achtergrondruis wordt verminderd.

    4. Breek het gesprek af – Soms veroorzaakt een storing in de overdracht een echo. Als laatste mogelijkheid kunt u het gesprek beëindigen en het opnieuw proberen.