Artikel-ID : 00246904 / Laatst gewijzigd : 18-06-2020

Kennisgeving over het vervangende programma voor sommige SD-geheugenkaarten uit de SF-M-serie, TOUGH-kaarten uit de SF-M-serie en TOUGH-kaarten uit de SF-G-serie

    Hartelijk dank voor uw interesse in de producten van Sony.

    We hebben een probleem gevonden in sommige SD-geheugenkaarten uit de SF-M-serie, TOUGH-kaarten uit de SF-M-serie en TOUGH-kaarten uit de SF-G-serie.

    Gegevensprobleem VSC-modus

    Wanneer u een camera* gebruikt die compatibel is met de VSC-modus (Video Speed Class), is het opgenomen beeldmateriaal op de kaart mogelijk beschadigd geraakt of niet optimaal opgenomen.

    * Camera's die compatibel zijn met de VSC-modus met V60/V90.

    We implementeren een gratis vervangingsprogramma voor de getroffen SD-geheugenkaarten om dit probleem op te lossen.

    Van toepassing op de volgende modellen

    U kunt uw kaart identificeren aan de hand van het modelnummer op de voorkant van de kaart, zoals aangegeven met een rode cirkel.
     

    SF-M-serie

    Let op! Kaarten waarop dit van toepassing is kunnen alleen worden geïdentificeerd als u 'V60', 'R:277 MB/s' en 'W:150 MB/s' ziet op de voorkant van de kaart.

      
    • SF-M64
    • SF-M128
    • SF-M256


    TOUGH-kaarten uit de SF-M-serie

      
    • SF-M64T
    • SF-M128T
    • SF-M256T


    TOUGH-kaarten uit de SF-G-serie

      
    • SF-G32T
    • SF-G64T
    • SF-G128T

     

    Controleren of uw kaart is aangedaan door dit probleem

    SF-M-serie

    1. Controleer of het probleem geldt voor uw kaart. Kaarten uit de SF-M-serie kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van V60, R:277 MB/s en W:150 MB/s afgedrukt op de voorzijde van de kaart.
    2. Controleer de achterkant van uw kaart en kijk of er een sterretje/asterisk (*) in de linkerbenedenhoek staat.
      1. Indien JA, heeft dit probleem geen gevolgen voor uw kaart.
      2. Indien NEE, heeft dit probleem wel gevolgen voor uw kaart.

    Getroffen kaart

    Getroffen kaart

    Kaart niet getroffen

     

    TOUGH-kaarten uit de SF-M-serie

    1. Controleer de achterkant van uw kaart en kijk of er een sterretje/asterisk (*) in de linkerbenedenhoek staat.
      1. Indien JA, heeft dit probleem geen gevolgen voor uw kaart.
      2. Indien NEE, heeft dit probleem wel gevolgen voor uw kaart.

    Getroffen kaart

    Kaart niet getroffen

     

    TOUGH-kaarten uit de SF-G-serie

    Er zijn twee manieren om te zien of dit probleem van toepassing is op uw kaart.

    1. Controleer de achterkant van uw kaart en kijk of er een sterretje/asterisk (*) in de linkerbenedenhoek staat.

    a. Indien JA, heeft dit probleem geen gevolgen voor uw kaart.
    b. Indien NEE, gaat u naar de volgende stap.

    2. Controleer de achterkant van uw kaart en kijk of de alfanumerieke code begint met TV of TR.

    a. Als de alfanumerieke code begint met TR, is uw kaart niet getroffen door dit probleem.
    b. Als de alfanumerieke code begint met TV, is uw kaart getroffen door dit probleem.

    Getroffen kaart

    Kaart niet getroffen

    Kaart niet getroffen

     

    Van 18 juni 2020 tot 31 maart 2022 bieden we gratis vervangingen aan voor de getroffen SD-geheugenkaarten.

    U kunt via dit formulier een SD-kaartuitwisseling aanvragen.

    BELANGRIJK: We kunnen de inhoud van de betreffende SD-geheugenkaart niet overdragen naar de vervangende kaart. Maak een back-up van uw content op een computer of ander opslagapparaat voordat u de kaart ter vervanging verzendt.

    *Als gevolg van de voortdurende COVID-19-situatie kunnen sommige van onze services worden beïnvloed. Hoewel we zullen proberen dit tot een minimum te beperken, kunnen er vertragingen voorkomen. Onze excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken. We vragen u vriendelijk om begrip tijdens deze uitdagende periode.