BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.
Tijdens een telefoongesprek via de koptelefoon vangen de microfoons van de koptelefoon omgevingsgeluid op, ongeacht de instellingen van de Ambient Sound Control-functie (Instellingen voor omgevingsgeluid). Dit is een bewuste functie om de beleving van het telefoongesprek te verbeteren. Het is dus geen storing.
Dankzij de Sidetone-functie werkt de Noise Cancelling van uw koptelefoon tijdens een telefoongesprek anders dan bij het afspelen van muziek. Als u tijdens een telefoongesprek omgevingsgeluid, geluid van de koptelefoon of witte ruis (d.w.z. een beetje elektrische ruis met continu statisch geluid) hoort, is dat ook een effect van Sidetone en geen storing.
Hoe werkt Sidetone?
Hebt u ooit iemand te luid horen praten tijdens het dragen van een koptelefoon? Het is vaak onbedoeld, omdat uw stem mogelijk anders klinkt dan u gewend bent vanwege het fysieke gevoel van de koptelefoon op uw oren en de geluidsisolatie die ze bieden.
Met Sidetone kunt u beter merken hoe hard u moet praten, doordat het geluid van uw stem via de microfoon wordt teruggevoerd naar uw oren. Als u uzelf hoort spreken, voorkomt u dat u te hard gaat praten. Een actieve microfoon betekent echter dat u af en toe omgevingsgeluid of witte ruis in uw oordopjes hoort, vooral in luidruchtige omgevingen.
De functie Sidetone wordt alleen geactiveerd tijdens telefoongesprekken, dus het is normaal dat u minder Noise Cancelling en luidere omgevingsgeluiden of witte ruis ervaart dan wanneer u naar muziek luistert.
Opmerking: Alleen voor WF-1000XM5: De Sidetone-functie kan worden uitgeschakeld. Als u de functie wilt uitschakelen, selecteert u in de app Sony | Headphones Connect het tabblad Systeem en stelt u de instelling Capture Voice During a Phone Call (Stem opvangen tijdens een telefoongesprek) in op Off (Uit).