Artikel-ID : 00096830 / Laatst gewijzigd : 15-12-2022Afdrukken

Audio is vervormd wanneer ik Netflix-content stream door een home-stereosysteem.

    Er is een bekend probleem dat kan worden omschreven als een knallend of piepend geluid of andere geluidsvervorming, dat optreedt tijdens het streamen van een film of tv-programma via Netflix en waarbij de audiocontent geëncodeerd is met de Dolby Digital Plus-indeling. 

    BELANGRIJK:

    • Deze oplossing is bedoeld als hulp bij het gebruik van een Sony Home Audio Receiver, Sound Bar of thuisbioscoopsysteem waarbij geluidsvervorming optreedt tijdens het gebruik van de Netflix-streamingservice en Dolby Digital Plus (DD+).
    • Deze oplossing houdt geen verband met het streamen via een Sony Blu-ray Disc-speler. Als je een Sony Blu-ray Disc-speler gebruikt met een home-audioproduct van een andere fabrikant, neem dan contact op met die fabrikant voor verdere hulp.

    Voor de hieronder vermelde modellen is een update van de software (firmware) vereist om het probleem op te lossen.

    • STR-DN840
    • STR-DN1040

    Voor de hieronder vermelde modellen is herstelling vereist om het geluidsvervormingsprobleem van Dolby Digital Plus op te lossen.

    Sound Bar-modellen:

    • HT-ST7
    • HT-XT1
    • HT-CT370
    • HT-CT770

    Home Audio Receiver-modellen:

    • STR-DH540
    • STR-DH740
    • STR-DH550
    • STR-DH750

    Als het model niet hierboven vermeld staat, volg dan deze stappen om het probleem te omzeilen:

    1. Open de Netflix-app.
    2. Selecteer een film of tv-programma.
    3. Selecteer de optie Audio and subtitles (Audio en ondertiteling).
    4. Wijzig de Audio van Dolby Digital Plus 5.1 naar Stereo.