Artikel-ID : 00062737 / Laatst gewijzigd : 07-10-2019

De NFC-functie werkt niet met de smartphone of de tablet.

    Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen.

    Belangrijk: De oplossing zal verschillen volgens het type van de smartphone of de tablet. Raadpleeg indien nodig de handleiding van uw smartphone of tablet of neem contact op met de fabrikant voor modelspecifieke informatie.

    1. Controleer of de smartphone of tablet de Near Field Communication (NFC) technologie ondersteunt.

      OPMERKINGEN:
      • Afhankelijk van het type van de smartphone of de tablet kan de NFC-functie ook Reader/Writer of P2P worden genoemd.
      • Apple iPhone-producten ondersteunen nog geen NFC.
    2. Zorg dat u de nieuwste versie van de mobiele app PlayMemories hebt gedownload en op uw smartphone of tablet hebt geïnstalleerd.
    3. Controleer of NFC ingeschakeld is in het menu draadloze instellingen of netwerkinstellingen van de smartphone of de tablet.
    4. Start de NFC-app op de smartphone of de tablet.

      OPMERKING: Uw smartphone of tablet moet een app hebben die NFC ondersteunt. Afhankelijk van de smartphone of de tablet heet de app Connected Devices of Android Beam™, of kunt u een andere app selecteren.

    5. Controleer of de Vliegtuigmodusop het menu van uw camerauitgeschakeldis.

    6. Als de smartphone of tablet in een hoes of skin zit, moet u die verwijderen.

    7. Zorg dat het NFC-logo op de onderzijde van de camera uitgelijnd is met de plaats van de NFC-antenne van uw smartphone of tablet wanneer u de toestellen tegen elkaar houdt.
      NFC-logo
      OPMERKING:De mobiele app PlayMemories start automatisch 1 tot 2 seconden nadat u de camera en de smartphone of tablet tegen elkaar houdt.