De i.LINK-verbinding (IEEE 1394) vanaf de camcorder wordt niet herkend door de computer.
Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen.
- Controleer of de digitale camcorder is ingesteld om een signaal uit te voeren naar de i.LINK (ook Apple® FireWire®-poort genoemd) voordat de verbinding met de computer is gemaakt.
OPMERKING: Niet alle camcorders hoeven te worden ingesteld op uitvoer via de i.LINK-verbinding. Raadpleeg de handleiding bij uw camcorder voor specifieke informatie.
- Controleer of de i.LINK-poorten van zowel de computer als van de camcorder niet stoffig of vuil zijn.
- Controleer of de i.LINK-kabel goed vast is aangesloten op de i.LINK-poorten van de camcorder en computer.
BELANGRIJK: Enkele van de nieuwere Macintosh®-computers hebben een FireWire 800-aansluiting met 9 pennen en de klant beschikt over een 600-naar-400 FireWire-snoer. In dat geval moet een 800-naar-400 FireWire-kabel of -adapter worden gebruikt om verbinding te maken met de computer. Ga hiervoor zo nodig naar de Apple Online Store op http://www.apple.com/nl/.
- Controleer of de camcorder is ingeschakeld en wordt gevoed via de meegeleverde netspanningsadapter.
OPMERKING: De i.LINK-functie van de camcorder kunt u niet tegelijkertijd gebruiken met het Handycam®-station dat bij bepaalde camcorders wordt geleverd. Verwijder in dat geval het Handycam-station en sluit de netspanningsadapter en i.LINK-kabel direct op de camcorder aan.
- Controleer of de video-opnamekaart en -software juist zijn geconfigureerd om het i.LINK-signaal uit de camcorder te ontvangen.
OPMERKINGEN:
- Afhankelijk van de video-opnamekaart en -software die u gebruikt, moet u de video-opnamekaart en -software misschien handmatig configureren om een signaal te ontvangen uit de i.LINK-poort. Als het relevant is, raadpleegt u de Help-bestanden bij de software of neemt u contact op met de fabrikant van de software voor meer informatie.
- Digitale camcorders van Sony worden niet geleverd met en vereisen geen speciale besturingsprogramma's voor i.LINK-connectiviteit. De besturingsprogramma's waarmee i.LINK-connectiviteit mogelijk is, moeten bij de video-opnamesoftware worden geleverd. Als de software die u gebruikt niet de vereiste besturingsprogramma's blijkt te hebben, moet u hiervoor contact opnemen met de fabrikant van de software.
- Als het probleem nog steeds niet is opgelost, probeer dan of het helpt als u de video-opnamesoftware afsluit en weer opent.
- Als het probleem nog steeds niet is opgelost, probeer dan of het helpt als u de computer opnieuw start, terwijl de camcorder is aangesloten en ingeschakeld.
- Als het probleem nog steeds niet is opgelost, probeer dan of het helpt als u een andere i.LINK-kabel gebruikt of als u aansluit op een andere i.LINK-poort of computer.
De bovenstaande stappen zouden uw probleem moeten oplossen. Als u alle stappen hebt doorlopen en het probleem niet is opgelost, kan reparatie nodig zijn.