De USB-verbinding van een camcorder van Sony wordt niet door de computer herkend.
Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen:
Voor u begint
- Er gelden beperkingen voor het importeren van Digital8- of MiniDV-camcorderfilms via USB-kabel. Raadpleeg het volgende voor meer informatie:
Handleiding voor het importeren van tapecamcorders - Voor sommige computerbesturingssystemen moet u zijn aangemeld als Administrator (Beheerder) of moet u beheerrechten hebben.
- Als de computer is verbonden met een netwerk, kan het nodig zijn de netwerkverbinding tijdelijk uit te schakelen, of om de camcorder te verbinden met een andere computer die niet op een netwerk zit.
-
Haal de USB-kabel zowel uit de computer als uit de camcorder.
-
Controleer of de USB-poorten van zowel de camcorder als van de computer niet stoffig of vuil zijn.
-
Controleer of de USB-kabel stevig vastzit in de camcorder.
-
Zorg ervoor dat het andere uiteinde van de USB-kabel stevig en direct is aangesloten op de USB-poort van de computer.
Let op:
- Sluit uw camcorder aan op de computer met de meegeleverde USB-kabel of de geïntegreerde USB-kabel.
- Zorg dat de
markering naar boven is gericht en steek de kabel er helemaal in .
- Als het lastig is om aan te sluiten met de geïntegreerde USB-kabel vanwege een te korte kabel, sluit u een USB-ondersteuningskabel aan.
- Het is misschien niet mogelijk om te importeren via een USB-kabel van een andere fabrikant, ook als u deze kunt laden.
- Het aansluiten door middel van een USB-hub wordt niet ondersteund.
- Via een HDMI-verbinding kunt u niet naar de computer importeren.
-
Ontkoppel eventuele andere USB-apparaten van de computer (behalve de muis en het toetsenbord).
-
Schakel de camcorder gedurende 30 seconden uit.
-
Schakel de camcorder na 30 seconden weer in.
BELANGRIJK: Nadat ze zijn ingeschakeld, moet u op het lcd-scherm van sommige camcordermodellen USB CONNECT (USB aansluiten) of COMPUTER kiezen. Raadpleeg, indien nodig, de gebruiksaanwijzing bij de camcorder voor meer informatie.
-
Controleer het lcd-scherm van de camcorder.
- Als USB connected (USB aangesloten), MTP connected (MTP aangesloten) of Mass Storage connected (Massaopslag aangesloten) wordt weergegeven op het lcd-scherm van de camcorder. De camcorder wordt herkend door de computer.
- Als Check the connected device (Controleer het verbonden apparaat) wordt weergegeven op het lcd-scherm van de camcorder. Als het apparaat één keer door een computer is herkend, is het mogelijk dat de verbinding is geannuleerd omdat er een USB-kabel is losgekoppeld of geen verbinding meer heeft of iets dergelijks. Sluit de USB-kabel opnieuw aan.
- Als USB SELECT (USB aangesloten) wordt weergegeven op het lcd-scherm van de camcorder. Raak USB Connect (USB aansluiten) aan. Als er meerdere opties USB Connect (USB aansluiten) zijn, raakt u de USB Connect (USB aansluiten) aan van het medium dat u wilt importeren, zoals
(Internal Memory - Intern geheugen),
(Internal hard disk - Interne vaste schijf),
(Memory Card - Geheugenkaart).
-
Wijzig USB Connect Setting (USB-verbindingsinstelling) en USB LUN Setting (USB LUN-instelling) op de camcorder. (Alleen voor camcorders die na 2011 zijn uitgebracht.)
Volg de onderstaande stappen om deze instelling te wijzigen.- Wijzig MENU - Setup (Installatie) - USB Connect Setting (USB-verbindingsinstelling) - Mass Storage (Massaopslag).
- Wijzig MENU - Setup (Installatie) - USB LUN Setting (USB LUN-instelling) - Single (Enkel).
-
Als het probleem nog steeds niet is opgelost, sluit u aan op een andere USB-poort van uw computer. Als de camera niet herkend wordt nadat u op een andere USB-poort hebt aangesloten, probeert u de computer opnieuw op te starten.
-
Als het dan nog niet is opgelost, is het wellicht nodig om de USB-kabel te vervangen.
-
Als u alle bovenstaande stappen hebt voltooid, de USB-kabel hebt vervangen, en het probleem nog niet is opgelost, dan kunt u het probleem proberen te verhelpen door de camcorder op een andere computer aan te sluiten.
Als het probleem niet optreedt op een andere computer, dan zijn de USB-poorten op de eerste computer mogelijk niet goed geconfigureerd of is er misschien software geïnstalleerd die een storing veroorzaakt voor de verbinding. Mogelijk moet u in dit soort situaties de computerfabrikant raadplegen voor meer hulp om de problemen met de computer op te lossen.
De bovenstaande stappen zouden uw probleem moeten oplossen. Als het probleem zich voordoet met een andere computer, kan reparatie van de camcorder van Sony noodzakelijk zijn.