Artikel-ID : 00155239 / Laatst gewijzigd : 16-05-2024Afdrukken

Een My Sony-account maken: Tips en probleemoplossing

    In deze uitgebreide My Sony-gids vindt u handige tips voor het maken van een account, het oplossen van aanmeldingsproblemen, het registreren van een Sony-product, het bijwerken van uw persoonlijke gegevens, toegang tot de Sony-gemeenschap en nog veel meer.


    Inhoudsopgave:


    Een My Sony-account maken

    1. Ga eerst naar de website voor productregistratie van Sony Europe. Nadat u uw land in de lijst hebt geselecteerd, wordt u doorgestuurd naar de aanmeldingspagina van My Sony (zoals hieronder weergegeven).
    2. Klik op het tabblad Account maken. U kunt zich aanmelden met uw e-mailadres of met uw sociale media-account (bijv. Google, Facebook).

    Registreren via e-mail

    1. Vul uw gegevens in.
    2. Kies een wachtwoord en bevestig dat.
    3. Geef aan hoe u uw e-mails het liefst ontvangt.
    4. Bevestig dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen.
    5. Verifieer uw e-mailadres. U kunt ook [Dit later doen] selecteren om deze stap op een later moment te voltooien. U wordt gevraagd om uit te loggen op alle apparaten, voor uw eigen veiligheid.
      • Opmerking: U hebt geen toegang tot uw account totdat u uw e-mailadres hebt geverifieerd.
    6. U ontvangt een e-mail met een activatiekoppeling. Om de registratie te voltooien, opent u deze e-mail en klikt u op [Account activeren].
      • Houd er rekening mee dat deze activatiekoppeling na 72 uur vervalt. Als dit het geval is, dient u een nieuwe activatiekoppeling aan te vragen.
    7. Als u stap 8 hebt voltooid, gaat u terug naar het scherm Uw e-mailadres verifiëren en selecteert u [Reeds geverifieerd]. U wordt doorgestuurd naar de My Sony-aanmeldingspagina.

    Registreren via sociale media

    Als u een sociale media-account gebruikt om een My Sony-account te maken, kan het zijn dat u eerst uw identiteit moet verifiëren (bijv. met een code die naar uw mobiele telefoon wordt verzonden). De pagina wordt automatisch vernieuwd en u wordt gevraagd uw registratie te voltooien.

    Volg de onderstaande stappen om uw account te maken:

    1. Geef uw geboortedatum op.
    2. Kies hoe u uw e-mails het liefst ontvangt.
    3. Personaliseer uw instellingen.
    4. Bevestig dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen.
    5. Selecteer [Account maken].


    Ga terug naar het begin van de pagina


    Voordelen van een My Sony-account

    Als u eenmaal uw account hebt gemaakt en bent aangemeld, komt u op de startpagina van My Sony. Vanaf hier kunt u:

    • Uw Sony-producten bekijken en een nieuw product registreren
    • Uw accountgegevens en communicatievoorkeuren bijwerken
    • Aansluiten bij de Sony-gemeenschap
    • En meer

    U kunt deze tabbladen ook openen door boven aan de startpagina op uw naam te klikken en het/de relevante onderwerp(en) te selecteren in het vervolgkeuzemenu:

    Ga terug naar het begin van de pagina


    Toegang tot de online Sony-winkel (bijv. registreren voor promotiecampagnes, enz.)

    Als u de online winkel wilt bekijken, klikt u op het pictogram en selecteert u [Winkel] in het vervolgkeuzemenu.

      Met uw My Sony-account hebt u toegang tot allerlei winkelvoordelen, waaronder:

      • Een uitgebreide catalogus met producten van Sony
      • Speciale campagneaanbiedingen, -deals en -kortingen
      • Extra garantie op geselecteerde producten als u dat specifieke product registreert (niet in alle landen beschikbaar)


      Ga terug naar het begin van de pagina


      Ik heb problemen met aanmelden bij mijn account

      Als u problemen ondervindt tijdens het aanmelden bij uw account, kan er een probleem zijn met uw aanmeldingsgegevens, persoonlijke gegevens zoals uw geboortedatum, of de regionale website die u gebruikt om u aan te melden.

      Raadpleeg de onderstaande stappen voor probleemoplossing (klik of tik op een onderwerp om naar het relevante gedeelte te gaan):


      Mijn e-mailadres of wachtwoord is ongeldig

        Controleer of u uw geregistreerde e-mailadres correct hebt ingevoerd:

        • Zorg ervoor dat u het e-mailadres invoert dat is gekoppeld aan uw My Sony-account en dat het niet verkeerd gespeld is.
        • Controleer uw map met spam.
        • Als u eerder een My Sony-account hebt gemaakt en dit niet binnen de vastgestelde periode (72 uur) via e-mail hebt geverifieerd, kunt u dit account niet gebruiken. Dit geldt voor alle services van Sony.
          • Volg de onderstaande stappen om uw account te herstellen:
            1. Meld u aan bij dit niet-geverifieerde account.
            2. Verstuur de activatie-/verificatiekoppeling opnieuw.
            3. Activeer uw account via e-mail.

        U kunt uw My Sony-account koppelen aan uw andere Sony-accounts (bijv. PlayStation Network) en hetzelfde e-mailadres gebruiken om u aan te melden.


        Ga terug naar het begin van de pagina


        Ik krijg een foutmelding

          Als u een van de volgende berichten ontvangt:

          • De door u opgevraagde pagina kon niet worden gevonden.
          • Niet alle velden zijn correct ingevoerd.
          • Er is een verificatiefout opgetreden.
          • Sorry! Er zijn tijdelijke technische problemen.

          Dit kan een van de volgende oorzaken hebben:

          • Het e-mailadres dat u gebruikt om u aan te melden, is niet geregistreerd bij een bestaand account.
            • In dat geval kunt u proberen een nieuw account te maken met hetzelfde e-mailadres.
          • Uw geboortedatum is niet goed geregistreerd tijdens de vorige poging om een account te maken.
            • Neem contact met ons op zodat we uw gegevens in het systeem kunnen bijwerken:
          • U hebt het maximum aantal CAPTCHA-pogingen overschreden waarmee gecontroleerd wordt of u geen robot bent (bijv. Selecteer alle afbeeldingen met ...).
            • U kunt de URL van My Sony opnieuw typen of plakken in de webbrowser en het opnieuw proberen.
          • Uw wachtwoord moet mogelijk opnieuw worden ingesteld.
            • Stel het wachtwoord opnieuw in met behulp van de functie 'Je wachtwoord vergeten?' of neem contact met ons op voor verdere assistentie.
          • Er is een technisch probleem met het systeem.
            • Geef het systeem even de tijd om te vernieuwen en probeer het later opnieuw.


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Mijn account is gekoppeld aan een ander land/andere regio

          Uw My Sony-account en e-mailadres zijn gekoppeld aan een specifiek land. Als u zich probeert aan te melden vanuit een andere regio dan de regio waaraan uw account is gekoppeld (u hebt bijvoorbeeld een Belgisch My Sony-account maar bezoekt de website in het Verenigd Koninkrijk), krijgt u de optie om op de huidige pagina te blijven of naar de website van het land te gaan waar uw e-mailadres is geregistreerd.

          Opmerking: Het is niet mogelijk om hetzelfde e-mailadres voor meer dan één regio te registreren.

          U kunt het volgende doen:

          • Ga naar de website van het land waar uw account aan is gekoppeld en meld u daar aan (bijv. My Sony België).
          • Als u toch toegang wilt krijgen tot een andere regionale pagina (bijv. om online een product te kopen, een cashbackclaim in te dienen, enz.), kunt u:
            • Een account voor die regio maken met een ander e-mailadres.
            • Uw oorspronkelijke account verwijderen en een nieuw account maken op de landenwebsite van uw keuze. U kunt dan hetzelfde e-mailadres gebruiken als voorheen.

          Nadat u zich hebt aangemeld bij uw account, kunt u uw Sony-product(en) registreren.


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Uw wachtwoord opnieuw instellen met behulp van de functie 'Je wachtwoord vergeten?'

          Voor u begint:

          • Controleer of u een bestaand account hebt als u uw wachtwoord opnieuw wilt instellen, want ons systeem geeft geen foutmelding als u een niet-geregistreerd e-mailadres invoert.
          • Voor klanten met een Hotmail- of MSN-e-mailadres is het niet mogelijk om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. U zult een nieuw account moeten maken.

          U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen door de volgende stappen uit te voeren:

          1. Ga naar de aanmeldpagina voor My Sony en selecteer [Je wachtwoord vergeten?].

          2. Voer het e-mailadres in dat u hebt gebruikt om u te registreren.
          3. U ontvangt een e-mail met een koppeling om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Klik op de koppeling.
            • Als u geen e-mail hebt ontvangen, controleer dan uw map met spam. Probeer anders de koppeling opnieuw te versturen of wacht 24 uur en probeer het opnieuw.
          4. Selecteer een methode om uw identiteit te verifiëren (bijv. telefoonnummer, geboortedatum, enz.).
            • Ons systeem vraagt u onmiddellijk om contact op te nemen met de ondersteuning als een van de bovenstaande verificatieopties niet goed gaat. Vergeet niet dat u nog steeds de overige opties kunt proberen.
          5. Voer uw nieuwe wachtwoord in en selecteer [OK].


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Gebruikers van PlayStation Network (PSN): Ik kan me niet aanmelden bij mijn account met mijn aanmeldings-id (e-mailadres)

          Raadpleeg dit ondersteuningsartikel voor aanmeldingsproblemen die te maken hebben met een ongeldig of ontoegankelijk e-mailadres:

          Gebruikers van PlayStation Network (PSN): Ik kan me niet aanmelden bij mijn account met mijn aanmeldings-id (e-mailadres)

          Ga terug naar het begin van de pagina


          My Sony-account is vergrendeld

          Als uw My Sony-account is vergrendeld, wordt het volgende bericht weergegeven:

          Het maximum aantal mislukte aanmeldingspogingen is bereikt. Uw account wordt gedurende 120 minuten vergrendeld om uw veiligheid te waarborgen.

          Volg deze stappen om uw account te ontgrendelen:

          1. Wacht 120 minuten.
          2. Voer uw wachtwoord opnieuw in.
            • Zorg ervoor dat Caps Lock of Num Lock op uw toetsenbord geen problemen veroorzaken bij het invoeren van uw wachtwoord.

          U kunt ook uw wachtwoord opnieuw instellen met behulp van de functie 'Je wachtwoord vergeten?'.


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Een product registreren in My Sony

          1. Ga naar de website voor productregistratie van Sony Europe.
          2. Selecteer uw land in de lijst.
          3. U wordt gevraagd om u aan te melden of een account te maken.

          Als u eenmaal bent aangemeld bij uw My Sony-account, kunt u beginnen met de productregistratie.

          Raadpleeg dit artikel voor meer informatie: Een product registreren in My Sony. U vindt hier een handige handleiding en tips voor het oplossen van problemen:

          • Hoe u een product kunt registreren
          • Hoe u de functie snelle registratie gebruikt
          • Wat u moet doen als u het product dat u wilt registreren niet kunt vinden


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Wijzigingen aanbrengen aan uw My Sony-account

          1. Meld u aan bij uw My Sony-account.
          2. Ga naar Mijn accountgegevens in het menu aan de linkerkant.
          3. Werk de gewenste velden bij.
          4. Blijf omlaag scrollen om persoonlijke gegevens bij te werken, zoals uw:
            • Basisgegevens voor het account (naam, geboortedatum, huisadres, enz.)
            • Aanmeldings-id (e-mailadres)
            • Password
            • Beveiligingsinstellingen (bijv. 2-stapsverificatie)


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Uw e-mailadres/wachtwoord bijwerken

          1. Ga naar Mijn accountgegevens.
          2. Scrol omlaag naar E-mailadres wijzigen of Wachtwoord wijzigen.
          3. Selecteer de blauwe knop [Bijwerken].

          Uw aanmeldings-id (e-mailadres) bijwerken

          Uw wachtwoord bijwerken


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Uw communicatievoorkeuren bijwerken

          1. Ga naar Voorkeuren voor communicatie.
          2. Selecteer [Aanmelden] of [Uitschrijven].

          Nadat u uw voorkeuren hebt bijgewerkt, ontvangt u een bevestigingsmail.


          Ga terug naar het begin van de pagina


          2-stapsverificatie inschakelen

          Als u een extra beveiligingslaag wilt toevoegen, kunt u ervoor kiezen om een verificatiecode te ontvangen via een tekstbericht of een authenticatie-app als u zich aanmeldt bij uw My Sony-account. U kunt deze instelling op elk gewenst moment wijzigen door de volgende stappen te volgen:

          1. Ga naar Mijn accountgegevens.
          2. Scrol omlaag naar Andere beveiligingsinstellingen wijzigen.
          3. Selecteer de knop [Bijwerken].
            • In het volgende scherm ziet u opties voor het bijwerken van uw aanmeldings-id (e-mailadres), wachtwoord, beveiligingsvraag, mobiele nummer en instellingen voor 2-stapsverificatie. U kunt zich ook afmelden bij al uw gekoppelde apparaten.
          4. Als u 2-stapsverificatie wilt inschakelen, klikt u op de knop [Bewerken] rechtsonder. Uit veiligheidsoverwegingen wordt u op de volgende pagina gevraagd om uw aanmeldingsgegevens in te voeren (bijv. aanmeldings-id en wachtwoord).

          5. Wanneer u wordt gevraagd hoe u de verificatiecode wilt ontvangen, selecteert u het pictogram [>] voor Sms of Verificatie-app.

          6. Volg de instructies op het scherm:

          Verificatie via sms

          Verificatie via verificatie-app


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Aanmelden met een back-upcode voor verificatie via een tekstbericht of authenticatie-app

          Als het niet lukt de code voor 2-stapsverificatie per sms te ontvangen of als uw verificatie-app niet werkt, kunt u zich aanmelden met een back-upcode.

          Nadat u de verificatiecode hebt ingevoerd en [Verifiëren] hebt geselecteerd, ontvangt u 10 back-upcodes.

          Houd rekening met het volgende:

          • U kunt elke back-upcode slechts één keer gebruiken.
          • U kunt deze codes gebruiken voor zowel verificatie via sms als met een authenticatie-app.
          • Wij raden u aan de codes op te schrijven of een screenshot van de codes te maken. U kunt de back-upcodes ook bewaren voor toekomstig gebruik.

            Opmerking: De hieronder vermelde codes zijn slechts een voorbeeld.


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Toegang tot de Sony-gemeenschap

          Meer informatie over uw product(en) vindt u in de Gemeenschap-hub.

          1. Ga op de My Sony-startpagina naar het tabblad Gemeenschap. U kunt ook rechtstreeks naar de pagina van de Sony-gemeenschap gaan:
          2. Selecteer [Aanmelden] om u aan te melden via uw My Sony-account, of [Registreren] om een nieuw account te maken.
          3. Op de volgende pagina wordt u gevraagd om de registratie van uw My Sony-account te voltooien.

          Als lid van de gemeenschap hebt u toegang tot:

          • Het productforum en de algemene chat
          • Beknopte handleidingen en veelgestelde vragen
          • Wedstrijden
          • Galerijen met foto's en achtergronden
          • En nog veel meer


          Ga terug naar het begin van de pagina


          My Sony koppelen aan andere accounts van Sony

          Als u al een account hebt bij een andere service van Sony, kunt u zich bij My Sony aanmelden met de gegevens van dat account. U ontvangt dan een bericht waarin u wordt gevraagd om uw account te upgraden. Het kan zijn dat u enkele aanvullende moet gegevens invullen om de upgrade te voltooien. En vice versa: als u een My Sony-account hebt gemaakt, kunt u die aanmeldingsgegevens gebruiken om u aan te melden bij andere services van Sony.

          Opmerkingen:

          • Als u accounts wilt koppelen, moet het e-mailadres dat voor elke account is geregistreerd hetzelfde zijn.
          • Deze diensten zijn mogelijk niet beschikbaar in alle landen/regio's.

          Beschikbare services van Sony Europe

          Beschikbare services van andere bedrijven binnen de Sony Group


          Raadpleeg deze pagina voor meer informatie: Gekoppelde accounts voor Sony-services.


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Uw My Sony-account verwijderen

          Wij vinden het jammer dat u weggaat, maar u kunt uw account verwijderen door deze stappen te volgen:

          1. Meld u aan bij uw Sony-account.
          2. Ga naar Mijn accountgegevens in het menu aan de linkerkant.
          3. Scrol naar de onderkant van de pagina en selecteer de rode knop [Account verwijderen].

          Hiermee sluit u uw account voor My Sony en onze online Gemeenschap.

          Opmerking: Uw gekoppelde account(s) voor andere services van de Sony Group worden niet automatisch gesloten omdat deze worden beheerd door verschillende bedrijven binnen de Sony Group. Als u deze accounts ook wilt sluiten, dient u afzonderlijk contact op te nemen met het desbetreffende bedrijf van de Sony Group.


          Ga terug naar het begin van de pagina


          Privacybeleid van Sony

          Ga naar het Privacycentrum van Sony voor meer informatie over hoe we uw persoonlijke gegevens verzamelen en gebruiken, hoe we deze beschermen en hoe u contact met ons kunt opnemen.

          Deze pagina biedt:

          • Een gedetailleerde uitleg van het privacybeleid
          • Een overzicht van het cookiebeleid en hoe u uw voorkeuren voor derden kunt instellen
          • Antwoorden op uw veelgestelde vragen
          • Een woordenlijst met veelgebruikte privacyterminologie

          Om een Verzoek voor individuele rechten in te dienen, gaat u naar het gedeelte Contact opnemen van het Privacybeleid en klikt u op de eerste koppeling om naar het online webformulier te gaan. U dient uw verzoek via dit portaal in te dienen om ervoor te zorgen dat we uw identiteit en de geldigheid van uw aanvraag kunnen verifiëren.


          Ga terug naar het begin van de pagina