Artikel-ID : 00155239 / Laatst gewijzigd : 14-05-2019

Ik heb hulp nodig met mijn My Sony-account of met de registratie van mijn product in My Sony

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is


 

E-mailadres of wachtwoord is ongeldig

 

Stap 1: Controleer of u uw geregistreerde e-mailadres correct hebt ingevoerd.
Mogelijk staat er een teken op de verkeerde plaats of moet u een ander e-mailadres hebben:

  • My Sony is gekoppeld aan andere accounts van Sony zoals PlayStation Network, Sony Home Entertainment, Xperia en meer. Meld u bij My Sony aan met hetzelfde e-mailadres dat is gekoppeld aan uw andere accounts van Sony.
     
  • Als u in het verleden een account bij Sony hebt aangemaakt en niet binnen de vastgestelde periode (72 uur) uw e-mailadres hebt bevestigd, kunt u dit account niet zomaar gebruiken. Dit geldt voor alle services van Sony. Meld u aan bij dit ongeverifieerde account, verstuur de activatie-/verificatiekoppeling opnieuw en activeer uw account via e-mail.
     

Stap 2: Gebruik de functie 'Forgot my password' (Wachtwoord vergeten)

U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen door de volgende opties te proberen:

  1. Geef de geboortedatum op waarmee u bent geregistreerd
  2. Beantwoord uw beveiligingsvraag
  3. Mobiele verificatie (Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in? — zie hieronder)

Nadat u de stappen hebt uitgevoerd, ontvangt u een koppeling om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Als u geen e-mail hebt ontvangen, controleert u uw map met ongewenste e-mail. Probeer anders de koppeling opnieuw te versturen of wacht 24 uur en probeer het opnieuw.

Let op: ons systeem vraagt u onmiddellijk om contact op te nemen met de ondersteuningsafdeling als een van de drie verificatieopties niet goed gaat. Vergeet niet dat u nog steeds de overige opties kunt proberen!

 

MySony-account is vergrendeld

'The maximum number of failed login attempts has been reached. To protect your security, your account will be locked for 120 minutes.' (Het maximum aantal mislukte aanmeldpogingen is bereikt. Uit veiligheidsoverweging wordt uw account 120 minuten geblokkeerd.)

Nadat u 120 minuten hebt gewacht, zorgt u ervoor dat Caps Lock en Num Lock op uw toetsenbord niet kunnen verstoren hoe u uw wachtwoord invoert.
U kunt ook uw wachtwoord opnieuw instellen met behulp van de functie 'Forgot my password' (Wachtwoord vergeten).
 

Wijzigingen aanbrengen aan een MySony-account

Uw accountgegevens wijzigen (e-mail, wachtwoord en adres)

  • Meld u aan bij uw MySony-account
  • Ga naar [My Account Details] (Mijn accountgegevens)
  • Werk de gewenste velden bij
     

Ik wil mijn My Sony-account verwijderen

Wij vinden het jammer dat u weggaat, maar u kunt uw account verwijderen door deze stappen te volgen:

  • Meld u aan bij uw MySony-account
  • Klik op [My Account Details] (Mijn accountgegevens)
  • Blader helemaal naar beneden en selecteer [Remove account] (Account verwijderen)
     

My Sony koppelen aan andere accounts van Sony

Als u al een account hebt bij een andere service van Sony, kunt u zich bij My Sony aanmelden met de gegevens van dat account. U ontvangt dan een bericht waarin u wordt gevraagd om uw account te upgraden. Het kan zijn dat u enkele aanvullende moet gegevens invullen om de upgrade te voltooien. En vice versa: als u een My Sony-account hebt aangemaakt, kunt u dat gebruiken om u aan te melden bij andere services van Sony.

U kunt uw accounts voor de volgende onlinediensten van Sony koppelen:

Beschikbare diensten van Sony Europe:

  • MySony
  • Community van Sony

Beschikbare diensten van andere bedrijven binnen de Sony Group:

  • Xperia Lounge
  • Xperia Store
  • SonyMobile.com
  • MyAccount
  • Developer World
  • PlayStation™ Network
  • PlayStation™ Plus
  • PlayStation™ Video
  • PlayStation™ Music
  • PlayStation™ Now
  • PlayStation™ Vue
     

Hoe schakel ik 2-stapsverificatie in?

  1. Meld u aan bij My Sony, selecteer [My account] (Mijn account) en blader omlaag naar[Change Other Security Details] (Andere beveiligingsinstellingen wijzigen).
  2. Selecteer [2 Step Verification] (2-stapsverificatie)(onder aan de pagina) en selecteer [Edit] (Bewerken).
  3. Voer het nummer van uw mobiele telefoon in.
  4. U ontvangt een 6-cijferige code om 2-stapsverificatie te activeren.

Back-up codes

Als u om welke reden dan ook geen 2-stapsverificatiecode kunt ontvangen, kunt u zich nog steeds aanmelden met een back-upcode. U ontvangt 10 codes die u elk eenmaal kunt gebruiken.

 

Wat moet ik doen als ik het product dat ik wil registreren niet kan vinden?

  1. Controleer eerst of het product dat u wilt registreren een product van Sony Electronics is (hieronder vallen ook tv-, audio- en fotografieproducten). Als u een Sony Mobile-apparaat (Xperia) of een Sony Professional-product hebt, kunt u naar een van de volgende pagina's gaan:
  1. Als u uw product nog steeds niet kunt vinden, ook al weet u zeker dat het een product van Sony Electronics is en u hebt de productnaam handmatig getypt, probeert u het te zoeken in het vervolgkeuzemenu.
     
  2. Als u het product hebt aangeschaft in een andere regio dan Europa (bijv. in het Aziatisch-Pacifisch gebied of Amerika), gaat u naar de website van de betreffende regio om uw product te registreren. Producten die buiten Europa zijn gekocht, kunt u momenteel niet registreren bij My Sony. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.
  1. Als deze twee opties niet helpen, ontbreekt uw apparaat mogelijk in onze database. Neem contact met ons op om dit te bevestigen.