Problemen oplossen (Android TV): Wat zijn de voordelen van het opnieuw starten van de tv en software-updates?
BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.
Er kunnen onverwachte problemen optreden wanneer u uw tv gebruikt:
- Abnormaal beeld/geen beeld/geen geluid voor een tv-kanaal of een extern apparaat.
- Geen geluid/vervormd geluid/ongewenste ruis/onderbroken geluid bij het afspelen van video of audio.
- Video's, foto's of miniaturen worden niet goed weergegeven/zwart scherm.
- Afspelen via USB, 'throw' of screen mirroring werkt niet/kan niet worden afgespeeld.
- De toepassing werkt niet goed.
De volgende procedure kan helpen de situatie te verbeteren:
- Start de tv opnieuw op.
Ga voor meer informatie naar de volgende veelgestelde vraag: Een Android TV opnieuw starten (resetten). - Verwijder randapparaten die zijn aangesloten op de tv.
- Schakel de tv uit en haal de stekker uit het stopcontact.
Wacht ongeveer 2 minuten, steek de stekker weer in het stopcontact en schakel de tv in.
OPMERKINGEN:- Als de tv is aangesloten op een externe harde schijf (HDD), verwijdert u de HDD en probeert u het opnieuw.
- Wanneer u de stekker van de tv uit het stopcontact haalt en enige tijd wacht, zorgt dat voor ontlading van de elektriciteit die in het apparaat is achtergebleven.
Onnodige gegevens en foutinformatie in het geheugen worden daardoor gewist en de standaardwaarden worden hersteld, zodat u de tv weer gewoon kunt gebruiken.
- Als u een HDMI/MHL-aansluiting gebruikt en het scherm zwart wordt of het beeld niet goed wordt weergegeven, probeert u het volgende
OPMERKING: het kan zijn dat de tv niet compatibel is met een MHL-aansluiting. Meer informatie over de specificaties van uw tv vindt u in de handleiding. Handleidingen worden op onze ondersteuningswebsite gepubliceerd.- Verwijder de HDMI/MHL-kabel en sluit deze opnieuw aan.
- Haal de stekker (netsnoer) van het aangesloten apparaat uit het stopcontact en stop deze er weer in, of start het apparaat opnieuw op.
- Als u een afwijkend beeld of geluid ervaart, reset u de beeld- of geluidsinstellingen.
Beeld instellen:
- Druk op de afstandsbediening op de knop HOME.
- Selecteer
Instellingen.
- De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties die beschikbaar zijn op uw tv:
- Selecteer Weergave en geluid → Beeld → Reset picture settings for *Standard (Beeldinstellingen resetten voor Standaard) → Ja.
*De naam van de instelling kan verschillen, afhankelijk van de geselecteerde Beeldmodus. - Selecteer Weergave en geluid → Beeld → Geavanceerde instellingen → Reset.
- Selecteer Weergave → Beeld → Geavanceerde instellingen → Reset.
- Selecteer BRAVIA Settings (BRAVIA-instellingen) → Picture adjustment (Aanpassing beeld) → Advanced (Geavanceerd) → Reset.
- Selecteer Weergave en geluid → Beeld → Reset picture settings for *Standard (Beeldinstellingen resetten voor Standaard) → Ja.
Geluidsinstelling:
- Druk op de afstandsbediening op de knop HOME.
- Selecteer
Instellingen.
- De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties die beschikbaar zijn op uw tv:
- Selecteer Weergave en geluid → Geluid → Reset → Ja.
- Selecteer Geluid → Geluid → Geavanceerde instellingen → Reset.
- Selecteer BRAVIA Settings (BRAVIA-instellingen) → Sound adjustment (Aanpassing geluid) → Advanced (Geavanceerd) → Reset.
- Software Update is een updateprogramma dat belangrijke functies, toepassingen, bugfixes en functieverbeteringen bevat. We raden u aan de tv te verbinden met internet en Automatisch controleren op updates of Automatisch software download in te stellen op Aan. Updates worden vervolgens automatisch gedownload wanneer de tv op stand-by staat. Raadpleeg voor meer informatie het artikel Een automatische software-update ontvangen.
Voor de X74xxH_X75xxH-serie: deze modellen ontvangen altijd automatisch software-updates, en deze optie kan dus niet worden gewijzigd. Raadpleeg voor meer informatie het artikel Hoe werk ik firmware/software bij voor mijn Sony Android TV?.
OPMERKINGEN:
- De applicaties die u op uw tv hebt gedownload (anders dan de vooraf geïnstalleerde apps), kunnen de werking van de tv beïnvloeden.
Raadpleeg voor meer informatie de veelgestelde vraag Problemen oplossen (Android TV): Controleren of de oorzaak van het probleem een gedownloade toepassing is en hoe u dit kunt oplossen. - Als er geen verbetering is na opnieuw starten of het uitvoeren van een software-update, heeft het probleem mogelijk een andere oorzaak. Probeer andere veelgestelde vragen te doorzoeken.
- *Voor Android Oreo (OSV-O) staat het pictogram voor de instellingen in de rechterbovenhoek.