Artikel-ID : 00129305 / Laatst gewijzigd : 14-07-2017

Gestoorde of ontbrekende tv-zenders en services? Lees hoe u problemen oplost

Producten en categorieën waar dit artikel op van toepassing is

Raadpleeg de onderstaande tips en oplossingen als u problemen ondervindt met alle of enkele specifieke tv-zenders of services.

Raadpleeg de website van uw tv-netaanbieder


Houd er rekening mee dat problemen met de signaalontvangst en de tuner vaak landspecifiek zijn. Het is mogelijk dat uw plaatselijke tv-netprovider technische wijzigingen aangebracht die een directe invloed hebben. Raadpleeg daarom eerst het laatste nieuws op de website van uw tv-netprovider. Doorgaans zult u de tv opnieuw moeten afstemmen.

Raadpleeg de handleiding van de decoder voor meer details over het afstemmen als u een decoder gebruikt. Raadpleeg een van de onderstaande gidsen als u een Sony tv direct wilt afstemmen. 

Hoe kan ik naar tv-uitzendingen kijken op Sony Android-tv?
De tv afstemmen of opnieuw afstemmen (Gids voor analoog/kabel/antenne)                       
De tv afstemmen of opnieuw afstemmen (Gids voor enkele satellietantenne) Sony Android-tv stemmen of opnieuw afstemmen (Gids voor analoog/kabel/antenne) Sony Android-tv stemmen of opnieuw afstemmen (Gids voor enkele satellietantenne)
Sony Android-tv afstemmen of opnieuw afstemmen (Gids voor meerdere satellietantennes)              


Probleem niet verholpen? Kies uw probleem in de onderstaande lijst.


BELANGRIJK: Voor elk specifiek probleem worden verschillende stappen vermeld. Elke individuele stap kan een oplossing bieden. Voer alle stappen een voor een uit in de volgorde waarin ze vermeld zijn totdat het probleem is verholpen.

1. Geblokte video of stokkende audio / Geen video of audio

2. Verkeerde of meerdere audio / Ontbrekende audio voor sommige services / Audio en video niet synchroon

3. Ontbrekende zenders en services

4. Zenders niet logisch gesorteerd

5. Probleem met ondertiteling

6. Probleem met Elektronische programmagids

 

1. Geblokte video of stokkende audio / Geen video of audio

 

1. Heel wat ontvangstproblemen hebben te maken met de kwaliteit van de antennekabel. De vuistregel is: hoe dikker en stijver de kabel, hoe beter (minder signaalverlies). Sommige antennekabels kunnen ook een zwakke mechanische constructie hebben. Als de kabel wordt verdraaid ter hoogte van de antenneconnector, kan de kabel beschadigd raken en kunnen er storingen uit de lucht worden opgevangen. Probeer het opnieuw met een andere kabel (van goede kwaliteit).

2. Een ander veelvoorkomend probleem met de ontvangst treedt op wanneer het antennesignaal wordt omgeleid via een decoder of HDD-recorder. Sommige van deze apparaten kunnen het pass-thrusignaal verzwakken of blokkeren in de stand-bymodus. Doorgaans gebeurt dit om redenen van energiebesparing. Er kunnen ook storingen zijn in het antennesignaal onder bepaalde ontvangsomstandigheden. Om dit te testen, sluit u de antennekabel rechtstreeks op de tv aan.  Als de ontvangst in orde is, controleert en vervangt u (indien nodig) de antennekabel tussen de decoder en de HDD-recorder. Controleer of er  een aanpassing is gemaakt voor RF Out or Pass Thru in het menu Set Top Box/HDD Recorder indien het probleem zich blijft voordoen.

3. Als de antennekabel een lus maakt via een video-, dvd- of Blu-Ray-recorder,  mogen de apparaten  niet worden losgekoppeld van de netstroom wanneer de antennekabel een lus maakt naar de tv via het apparaat.

4. Stem uw tv opnieuw af.

5. Controleer het signaalniveau in het menu van de tv of de decoder .

6. Controleer de positie en de werking van de antenne, satellietschotel. Door de richting en de locatie te veranderen, kan de signaalontvangst verbeteren.

7. Start het apparaat opnieuw op en stel de apparaten opnieuw in.

8. Neem contact op met Sony. Klik op de website van Sony Support op Neem contact met ons op om dit te doen.

2. Verkeerde of meerdere audio / Ontbrekende audio voor sommige services / Audio en video niet synchroon


1. Selecteer een andere audiobron door middel van de toets Sync / Audio op de afstandsbediening.

2. Stel de taalprioriteit in het menu HOME in.

3. Verwijder alle eventuele aangesloten versterkers.

4. Start het apparaat opnieuw op en stel de apparaten opnieuw in.

5. Neem contact op met Sony. Klik op de website van Sony Support op Ondersteuning > Neem contact met ons op om dit te doen.


3. Ontbrekende zenders en services


1. Dit probleem heeft doorgaans te maken met een van de hieronder beschreven oorzaken.

  • Ontbreekt er een betaalservice? Raadpleeg uw provider om na te gaan of uw abonnement in orde is.
  • Verdwijnen zenders in de loop van de nacht? Schakel in het servicemenu van de tv Auto update (Automatisch bijwerken) uit.

2. Raadpleeg de zender voor recente wijzigingen. Het is mogelijk dat een zender naar een andere frequentie is verplaatst. U kunt de zender herstellen door de zenders handmatig te sorteren.

3. Voer de juiste netwerk-id in. Raadpleeg uw provider als u de netwerk-id niet kent.

4. Controleer uw CAM-kaart. Test indien nodig met een CAM waarvan u zeker bent dat hij werkt. Ga voor meer informatie naar:

Hoe kijk ik abonneeservices met een smartcardmodule?

5. Voer de procedure voor probleemoplossing "1. Geblokte video of stokkende audio / Geen video of audio" uit.


4. Zenders niet logisch gesorteerd


1. Controleer dat de juiste taal en landcode zijn ingegeven (Auto setup).

2. Raadpleeg uw provider om na te gaan of de netwerk-id juist is.

3. Voer de startfrequentie manueel in.

4. Doorloop de procedure voor het oplossen van problemen met "3. Ontbrekende kanalen en services."

5. Probleem met ondertiteling


Veel voorkomende symptomen zijn:

  • Geen ondertiteling weergegeven
  • Verkeerde ondertiteling weergegeven
  • Ondertiteling voor slechthorenden niet weergegeven
  • Ondertiteling op de verkeerde plaats op het scherm

Voer de hieronder beschreven stappen uit om dit probleem op te lossen.

1. Raadpleeg uw provider om na te gaan of ondertiteling beschikbaar is voor deze zender / service.

2. Raadpleeg uw provider om na te gaan of "Slechthorenden" normaal alleen beschikbaar is als TTX.

3. Kies met de afstandsbediening een andere ondertitelingsbron.

4. Selecteer in het menu HOME de juiste ondertitelingsta(a)l(en).

5. Start het apparaat opnieuw op en stel de apparaten opnieuw in.

6. Neem contact op met Sony voor verdere assistentie. Klik op de website van Sony Support op Ondersteuning > Neem contact met ons op om dit te doen.


6. Probleem met Elektronische programmagids (EPG)


Veel voorkomende symptomen zijn:

  • EPG kan niet worden weergegeven
  • EPG geblokkeerd
  • Bepaalde EPG-services ontbreken

Voer de hieronder beschreven stappen uit om dit probleem op te lossen.

1. Het kan soms even duren voordat de EPG is geladen. Probeer het na enkele minuten opnieuw.

2. Controleer dat het juiste land is geselecteerd.

3. Raadpleeg uw provider voor permanente of nieuwe beperkingen: bv. Live-beeld niet weergegeven in voorbeeld, EPG(+) niet meer beschikbaar via uw dvd-recorder.

4. Als uw product over de optie Guideplus EPG beschikt, moet het apparaat altijd in stand-by zijn wanneer het niet wordt gebruikt, aangezien voor Guideplus EPG regelmatige EPG-programma-updates vereist zijn. Dit gebeurt automatisch wanneer het product in stand-by blijft.