Artikel-ID : 00115600 / Laatst gewijzigd : 23-04-2019

Veel voorkomende tv-problemen - Vind en selecteer uw probleem

    Wanneer er iets mis is met het beeld en/of het geluid van uw tv, kan dat veel verschillende oorzaken hebben. Selecteer hieronder de optie die uw probleem het beste omschrijft.

    Opmerking: Als uw probleem helemaal niet wordt vermeld, kunt u een antwoord proberen te vinden door te zoeken op trefwoorden op de ondersteuningswebsite van Sony voordat u contact met ons opneemt. Selecteer Ondersteuning > Typ de modelnaam onder 'Ondersteuning vinden' > Veelgestelde vragen > Typ een trefwoord.


    Selecteer hieronder de optie die uw probleem het beste omschrijft

     

    STROOM AAN/UIT -probleem, ongeacht de gebruikte ingang.

     

    • Tv start niet of blijft opnieuw opstarten
    • Rode led knippert
    • Afstandsbediening reageert niet

    ALGEMEEN AUDIO/VIDEO -probleem = Kwaliteitsprobleem met beeld of geluid op ALLE ingangen, bijvoorbeeld:

    • Horizontale en verticale lijnen/strepen
    • Dubbel beeld, onregelmatige vormen, vlekken, zichtbare pixels
    • Volledig zwart scherm
    • Onscherp beeld

    TV-KANAAL/SIGNAALONTVANGST -probleem = Alle of specifieke tv-kanalen/diensten ontbreken of hebben last van verminderde kwaliteit

    • Haperend beeld, problemen met audiosynchronisatie, EPG of ondertiteling
    • Problemen met decoder of smartcard
    • Problemen met antenne of signaalontvangst voor DVB-T, DVB-C, DVB-S
    • Afstemmen is niet mogelijk

    EXTERN APPARAAT -probleem (bijvoorbeeld dvd- of BD-speler, harde schijf, pc, USB-stick) = Een problem met beeld of geluid dat zich alleen voordoet wanneer de tv wordt aangesloten op een extern apparaat

    • Getroffen apparaten zijn onder meer: dvd- of BD-speler, HDD-station, USB-stick, externe luidsprekers die zijn aangesloten via HDMI, USB, Scart...

    NETWERK -probleem = Probleem met de internetverbinding of probleem met screen mirroring/scherm spiegelen, bijvoorbeeld:

    • Wi-Fi-verbindingsproblemen
    • Probleem met Wi-Fi Direct, MHL, NFC, thuisnetwerk [home network], BIV, apps, Media Remote

    FOUT-code  = Foutmelding of een foutcode (bijvoorbeeld 5006) die wordt weergegeven

    Er kunnen veel verschillende redenen zijn waarom u de inhoud via het thuisnetwerk niet correct kunt weergeven. 
    Opmerking: Op de andere tv-modellen dan Android TV™ staat het thuisnetwerk bekend als DLNA.