Artikel-ID : 00184694 / Laatst gewijzigd : 01-06-2021

(Draadloos) Diagnoseresultaten voor de verbinding worden weergegeven als Niet gevonden (of Mislukt), Mislukt, Mislukt

    Na uitvoering van een netwerkdiagnose maakt de tv mogelijk geen verbinding met internet en kan de netwerkdiagnose worden weergegeven als:

    • Draadloos apparaat: Mislukt
    • Lokale toegang: Mislukt
    • Internettoegang: Mislukt

    De router heeft geen verbinding met de tv

    Afbeelding

    Uw tv verbinden met het netwerk

    Volg de onderstaande stappen om het probleem op te lossen. Omdat met elke stap het probleem kan worden opgelost, dient u na elke stap de status van de netwerkverbinding te controleren.

    Voor tv's die in 2014 op de markt zijn gebracht:

    1. Controleer of de ingebouwde draadloze functie is geactiveerd.
      1. Selecteer Settings (Instellingen).
      2. Selecteer Netwerk.
      3. Selecteer Built-in Wi-Fi (Ingebouwde Wi-Fi).
      4. Selecteer On (Aan).
    2. Herstel de tv met een  power-reset.

    Voor Android TV's:

    1. Controleer of de ingebouwde draadloze functie is geactiveerd.
      1. Druk op de knop Home.
      2. Selecteer Settings (Instellingen).
      3. Selecteer in het scherm Instellingen onder NETWORK & ACCESSORIES (Netwerk & Toebehoren), Netwerk.
      4. Selecteer Advance settings (Geavanceerde instellingen).
      5. Selecteer Built-in Wi-Fi (Ingebouwde Wi-Fi).
      6. Selecteer On (Aan).
    2. Herstel de  Android TV met een power-reset.

    Probeer een reset van de router.

    1. Reset alle netwerkapparatuur, zoals modem en router, door deze uit te schakelen en gedurende 2 minuten los te koppelen.
    2. Sluit de netsnoeren opnieuw aan. Begin met die van de modem, gevolgd door die van de router.
    3. Sluit het netsnoer van de tv aan en schakel de voeding in. Voer daarna de verbindingsdiagnose uit.

    Gebruik van de USB-adapter voor draadloos LAN UWA-BR100:

    1. Koppel de UWA-BR100 los van de tv.
    2. Herstel de tv met een  power-reset.
    3. Controleer of de USB-poort van de tv goed functioneert door er een ander USB-opslagapparaat op aan te sluiten.
      OPMERKING: Als wordt geconstateerd dat de USB-poort van de tv niet functioneert, kan reparatie nodig zijn.
    4. Sluit de UWA-BR100 aan op de tv.
    5. Voer de diagnose van het netwerk uit.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost, moet uw UWA-BR100 mogelijk worden vervangen.