Artikel-ID : 00184764 / Laatst gewijzigd : 04-01-2019

De tv (geen Android TV) kan niet met internet worden verbonden: een diagnose van het netwerk uitvoeren

    BELANGRIJK: Dit antwoord geldt niet voor Android TV's. Voor Android TV raadpleegt u De Android TV kan niet met internet worden verbonden: een diagnose van het netwerk uitvoeren

    OPMERKING: Als het Wi‑Fi-signaal soms of vaak wordt onderbroken, raadpleegt u Het Wi-Fi-signaal valt weg of wordt van tijd tot tijd onderbroken. (Voor niet-Android TV's)



    Inhoud

    Vergeet niet
    Een diagnose van het netwerk uitvoeren

    Verbindingsresultaten
    Oplossingen afhankelijk van de netwerkdiagnoseresultaten


    Vergeet niet

    • Internetverbindingen via een inbelverbinding worden niet ondersteund.
    • Verbindingen via een proxy worden niet ondersteund.
    • Een netwerk waarvoor een login ter authenticatie nodig is (VPN) of PPPoE-verbinding wordt niet ondersteund.
    • Neem contact op met de fabrikant van de router als het nodig is om de firewall van de router uit te schakelen.

    Een diagnose van het netwerk uitvoeren

    Volg de onderstaande procedure om een netwerkdiagnose uit te voeren.

    Voor modellen die in en na 2015 zijn uitgebracht:

    • Het schermmenu verschilt afhankelijk van uw model.
    1. Druk op de toets HOME op de afstandsbediening.
    2. Selecteer Settings (Instellingen).
    3. Selecteer Systeem settings.
    4. Selecteer Instellen.
      Afbeelding

    5. Selecteer Netwerk.
    6. Selecteer Thuisnetwerk instellen.
    7. Selecteer Netwerkinstelling en -status weergeven.
    8. Selecteer Verbindingscontrole.
    9. Selecteer Ja.
      De verbindingsdiagnose begint. De resultaten van de verbinding worden na enige momenten weergegeven. 【Raadpleeg de onderstaande afbeelding voor de resultaten van de verbinding.

    Voor modellen die in 2014 of eerder zijn uitgebracht:

    • Het schermmenu verschilt afhankelijk van uw model.
    1. Druk op de toets HOME op de afstandsbediening.
    2. Selecteer Settings (Instellingen).
    3. Selecteer Netwerk.
    4. Selecteer Instellen netwerk.
      Afbeelding

    5. Selecteer View Network settings and status (Netwerkinstellingen en -status bekijken) of Netwerkstatus weergeven.
    6. Selecteer Verbindingscontrole.
    7. Selecteer Ja.
      De verbindingsdiagnose begint. De resultaten van de verbinding worden na enige momenten weergegeven. Raadpleeg de onderstaande afbeelding voor de resultaten van de verbinding.

    Verbindingsresultaten

    De volgende schermen zijn voorbeelden van weergegeven verbindingsresultaten.
    Afbeelding


    De drie weergegeven onderdelen in de verbindingsresultaten geven informatie over de status van de netwerkverbinding. Selecteer de bijbehorende oplossing uit de onderstaande tabel.
    Voor het bovenstaande voorbeeld selecteert u Oplossing 4.

    OPMERKING: Als u een draadloze LAN-converter gebruikt (een apparaat dat is verbonden met de tv via een LAN-kabel), raadpleegt u de resultaten van de kabelverbinding in de onderstaande tabel.

    Oplossingen afhankelijk van de resultaten van de netwerkdiagnose.

    Selecteer oplossingen afhankelijk van de resultaten van de netwerkdiagnose.

      

    Verbindingsresultaten

    Draadloos apparaat op tv Mislukt gevonden
    (of OK)
    gevonden
    (of OK)
    gevonden
    (of OK)
    Kabelverbinding
    Lokale toegang Mislukt Mislukt OK OK
    Internettoegang Mislukt Mislukt Mislukt OK
    Oplossing Draadloze verbinding Oplossing 1 Oplossing 2 Oplossing 3 Oplossing 4
    Kabelverbinding Oplossing 5 Oplossing 6 Oplossing 7 Oplossing 8