Masashi Takiguchi nieuwe CEO Sony Europe

ucrCw2mue

Met ingang van 1 april 2023 zal de huidige CEO van Sony Europa, Hideyuki Furumi, met pensioen gaan. Masashi Takiguchi, momenteel Head of Pan European Home Entertainment & Sound en plaatsvervangend Head of Pan European Imaging Products & Solutions, zal Furumi per 1 april 2023 opvolgen als CEO van Sony Europe.

Hideyuki Furumi heeft Sony Europe sinds april 2019 geleid als CEO en gedurende zijn tijd heeft hij niet alleen de ET&S (Entertainment, Technology and Services)-business versterkt, maar ook Sony als merk in Europa sterker gemaakt door diverse activiteiten en bedrijfsfuncties van Sony Europe in te zetten. Voordat hij CEO van Sony Europe werd, bekleedde hij een aantal wereldwijde functies in Sales & Marketing en UX / Product Strategy voor meerdere productcategorieën.

Masashi Takiguchi kwam in 1992 bij Sony in dienst en heeft sindsdien een aantal wereldwijde sales- en marketingfuncties bekleed, onder meer in Japan, Europa en de VS, waarbij hij dankzij zijn uitgebreide ervaring met name op het gebied van consumer display zakelijk succes heeft geboekt.

Fumiatsu Hirai, Senior Vice President en Global Sales & Marketing Officer van Sony Corporation, zegt: "Europa is een van Sony's belangrijkste markten. Met Masashi Takiguchi's brede expertise en sterke leiderschap zal hij Sony Europa verder aansturen op toekomstige groei." Hij vervolgde: "Ik wil ook mijn diepste waardering uitspreken voor Hideyuki Furumi's onschatbare bijdragen aan Sony Europe en aan Sony wereldwijd, gedurende zijn hele carrière".

Hideyuki Furumi: "Ik ben gezegend met de kans om Sony Europe te leiden en samen te werken met onze gepassioneerde collega's in onze verschillende businesses, van consumentenelektronica tot professional solutions. Ik ga het volgende hoofdstuk van mijn leven in, maar zal Sony blijven supporten als een van de grootste fans van het merk."

In een reactie op zijn nieuwe benoeming zei Masashi Takiguchi: "Ik ben verheugd dat ik de kans krijg om Sony Europe naar de volgende fase te leiden, vooral door nieuwe creatiemogelijkheden aan te jagen in het evoluerende landschap met de vervagende grenzen tussen consument en professional. We zullen er verder naar streven om dichter bij onze klanten te komen door ongeëvenaarde entertainmentervaringen te blijven leveren."

Persberichten in je mailbox