Home cinema-projectoren

Bekijk de achtste finales van het Europees Kampioenschap op groot scherm met Sony’s nieuwe native 4K Home Cinema-projectoren

25 jun., 2021

Zeer krachtige projectoren met X1 for projector’ voor geavanceerde beeldverwerking en HDR-optimalisatie

Sony heeft onlangs twee nieuwe native 4K (4096 x 2160) Home Cinema-projectoren aangekondigd. Een voetbalwedstrijd kijken kan tegenwoordig prima vanuit de woonkamer. Om echter in grote gezelschappen te kijken met superieure beeldkwaliteit heeft Sony de beste projectoren in het assortiment.

Het VPL-VW890ES-lasermodel en VPL-VW290ES-lampmoden worden aangestuurd door de krachtige ‘X1 for projector’ processor. Deze beeldprocessor is gebaseerd op de technologie die gebruikt wordt voor de BRAVIA TV-serie van Sony en geoptimaliseerd is voor projectoren.

Deze processor combineert innovatieve technologieën voor uiterst nauwkeurige frame-analyse, waardoor unieke functies als Dynamic HDR Enhancer en Reality Creation mogelijk worden. Het VPL-VW890ES-lasermodel van 2,200 lm met premium ARC-F-lens (All-Range Crisp Focus) en VPL-VW290ES-lampmodel van 1,500 lm bieden een meeslepende kijkervaringen met realistische details een hoog contrast.

‘Onze native 4K SXRD-projectoren bieden al bijna tien jaar ongeëvenaarde ervaringen. We zijn dan ook verheugd om twee home cinema-projectoren aan te kondigen voor onze klanten’, aldus Christopher Mullins, Home Cinema Product Manager voor Sony Professional Displays & Solutions. ‘Met de introductie van deze nieuwe modellen, tonen we ons voortdurend streven naar de ontwikkeling van oplossingen die een dynamische en spectaculaire kijkervaring op een groot scherm in huis brengen.’

Gemeenschappelijke kenmerken VPL-VW890ES en VPL-VW290ES

Dynamic HDR Enhancer: De nieuwe X1 for projector beeldprocessor biedt meer details en optimaliseert HDR beter dan bij de vorige modellen. De verbeterde HDR-functie analyseert elke scène om het beste contrast te leveren wanneer bij HDR-content. De heldere scènes worden helderder weergegeven en de donkere scènes donkerder. Het dynamische contrast- en helderheidsbereik wordt verder uitgebreid door verbinding te maken met de laser en de iris.

Sony’s unieke Super Resolution-technologie ‘Reality Creation’: de beeldprocessor X1 for projector analyseert elke scène om 4K-content, realistische details en textuur te verrijken. Zelfs content die gefilmd is in 2K of Full HD wordt dichter naar 4K opgewaardeerd.

Native 4K SXRD-paneel: Beide modellen bieden beelden in een 4096 x 2160 4K-resolutie met 8,8 miljoen pixels voor een levensechte weergave. Dit garandeert prachtige zwarttinten, filmische bewegingen en vloeiende beelden met een optimale kleurweergave.

Specifieke kenmerken VPL-VW890ES

Beeldkwaliteit van rand tot rand – de VPL-VW890ES gebruikt een ARC-F-lens voor sublieme beeldkwaliteit op het hele scherm. Deze lens met groot diafragma heeft een volledig glazen ontwerp voor zijn 18 elementen, waaronder zes met extra lage dispersie (ELD). Dit zorgt voor een optimale convergentie van de primaire kleuren rood, groen en bauw, zelfs aan de uiterste randen van het scherm. Alles voor een helder en levendig beeld waar men ook kijkt.

Het nieuwe VPL-VW890ES-model en VPL-VW290ES-model vervangen respectievelijk de VPL-VW870ES en VPL-VW270ES. Net zoals de voorgangers van de modellen, beschikken deze projectoren over een modus voor het beperken van de input-lag die de reactiesnelheid van het scherm drastisch verbetert. Dit biedt de beste kijkervaring voor gamers en sportfanaten. Sony garandeert de best mogelijke kijkervaring naast de adembenemend gedetailleerde beeldkwaliteit.

Prijzen en beschikbaarheid
De VPL-VW290ES is vanaf nu beschikbaar in de Benelux voor € 5.499
De VPL-VW890ES is vanaf nu beschikbaar in de Benelux voor € 24.999

Over Sony Professional Displays & Solutions