Artikel-ID : 00163105 / Laatst gewijzigd : 12-11-2019

Ik kan geen Wi-Fi-verbinding maken tussen de camera en de smartphone

    Controleer de volgende stappen.

    OPMERKING: U heeft een specifieke applicatie nodig om de camera en smartphone( * ) te verbinden via Wi-Fi: Imaging Edge Mobile (opvolger van PlayMemories Mobile). 
    * Android-smartphone/-tablet of iPhone/iPad

    1. Gebruik de nieuwste versie van de applicatie en de systeemsoftware van de camera.
      De nieuwste versie van de applicatie vindt u hier. Imaging Edge Mobile downloadwebsite
      Raadpleeg voor details over de systeemsoftware van de camera de ondersteuningspagina van elk apparaat.
    2. Schakel uw camera en uw smartphone uit.
    3. Verwijder de batterijen en de geheugenkaart uit de camera en plaats ze vervolgens terug.
      OPMERKING:
      • Als een met opnamen compatibele geheugenkaart niet op de juiste manier in de camera is geplaatst, kunt u de camera mogelijk niet verbinden via Wi-Fi.
      • Zorg ervoor dat u de geheugenkaart correct plaatst nadat u de richting en de voorzijde/achterzijde van de geheugenkaart hebt gecontroleerd.
    4. Schakel uw camera en uw smartphone in.
    5. Controleer of Wi-Fi is ingeschakeld op elk lcd-scherm van de camera en smartphone. Wanneer Wi-Fi is ingeschakeld, wordt er een Wi-Fi-pictogram weergegeven op het scherm.
      OPMERKING: Wanneer een vliegtuigpictogram wordt weergegeven op het lcd-scherm, is de vliegtuigmodus ingeschakeld. In dit geval kunt u geen Wi-Fi-verbinding tot stand brengen. Schakel de vliegmodus uit. Raadpleeg de handleiding bij het product voor meer informatie over de bedieningsmethode.
    6. Open de app Imaging Edge Mobile op de smartphone. Voor informatie over installatie en bediening raadpleegt u de onderstaande instructies: 
      Imaging Edge Mobile > Gebuiksaanwijzing
      OPMERKING: Klik op Instellingen om Wi-Fi in te schakelen als u gebruikmaakt van een iPhone. Selecteer vervolgens de SSID van de camera om verbinding te maken met de camera via Wi-Fi en activeer Imaging Edge Mobile.
    7. Camera-instellingen zijn verschillend voor Single connection (Enkele verbinding, voor een verbinding tussen uw smartphone en één camera) en Multi connection (Meervoudige verbinding, voor een verbinding tussen uw smartphone en meerdere camera's).
      Volg de onderstaande procedure en zorg ervoor dat uw camera een geschikte instelling heeft.
      • Enkele verbinding

        • FDR-X3000 / FDR-X1000V / HDR-AS300/ HDR-AS200V / HDR-AS100V / HDR-AS50 / HDR-AS30V / HDR-AS20
          Wi-Fi is INGESCHAKELD in het instellingenmenu op de camera.
        • HDR-AZ1
          Als er geen Wi-Fi -teken wordt weergegeven op het displaypaneel van de camera of de balk wordt weergegeven boven het teken, druk dan op de knop Wi-Fi totdat het Wi-Fi-teken wordt weergegeven.
      • Multi-aansluiting
        OPMERKING: Alleen FDR-X3000 / FDR-X1000V / HDR-AS300 / HDR-AS200V / HDR-AS50
        Zie onderstaande koppelingen voor meer informatie: Bediening meerdere camera's (Action Cam)
    8. Stel de camera opnieuw in en controleer of het probleem is verholpen. Raadpleeg de handleiding bij het product voor meer informatie over de bedieningsmethode.