Ik kan geen Wi-Fi-verbinding maken tussen de camera en de smartphone
BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.
Controleer de volgende stappen.
OPMERKING: U hebt de toegewijde Imaging Edge Mobile-app (opvolger van PlayMemories Mobile™) nodig om uw camera te verbinden met uw mobiele apparaat (smartphone/tablet met Android, of iPhone/iPad) via Wi-Fi.
- Download en installeer de nieuwste versie van de Imaging Edge Mobile-app op uw mobiele apparaat.
- Zorg ervoor dat uw camera is bijgewerkt met de nieuwste firmwareversie. Downloads vindt u op de ondersteuningspagina voor uw model.
- Schakel zowel uw camera als uw mobiele apparaat uit.
- Verwijder de batterij en de geheugenkaart uit de camera en plaats deze opnieuw.
- Als u een opneembare geheugenkaart niet goed in de camera hebt geplaatst, kan deze mogelijk geen verbinding maken via Wi-Fi.
- Zorg ervoor dat u de geheugenkaart correct plaatst nadat u de richting en de voorzijde/achterzijde van de geheugenkaart hebt gecontroleerd.
- Schakel zowel uw camera als uw mobiele apparaat in.
- Controleer op uw camera en mobiele apparaat of de Wi-Fi-instelling is ingeschakeld.
- Het pictogram Wi-Fi wordt weergegeven op het scherm van uw apparaten als die is ingeschakeld.
- Zorg ervoor dat Airplane mode (Vliegtuigmodus) is uitgeschakeld, anders kunt u geen verbinding maken met Wi-Fi. Voor meer informatie raadpleegt u de handleiding bij uw product.
- Open de Imaging Edge Mobile-app op uw mobiele apparaat en volg de installatiegids van uw cameramodel.
- Sommige camera's hebben de functie Multi Camera Control (Multi-camerabediening), waarmee u meerdere Action Cam-camera's kunt verbinden via Wi-Fi, en ze vanaf uw smartphone of tablet kunt bedienen. U kunt uw Action Cam-camera's afzonderlijk van elkaar of allemaal tegelijk bedienen. Meer informatie over de functie Multi-camerabediening is beschikbaar op de ondersteuningspagina van Imaging Edge Mobile.
- Als u een mobiel apparaat met het iOS™-besturingssysteem (iPhone/iPad) gebruikt, schakelt u de Wi-Fi-instellingen in en selecteert u de SSID van de camera.
- De camera-instellingen kunnen verschillen, afhankelijk van het model. Selecteer uw cameramodel op de pagina Remote shooting (Opnamen op afstand) om de procedure te bevestigen om uw camera te verbinden met uw smartphone.
- Reset de camera-instelling en controleer of het probleem is opgelost. Raadpleeg de handleiding die bij uw camera is geleverd voor meer informatie. Handleidingen worden op onze ondersteuningswebsite gepubliceerd.