Artikel-ID : 00095749 / Laatst gewijzigd : 13-11-2017

Wat moet ik doen als fout 1106 verschijnt wanneer ik een internetvideo probeer te bekijken?

    Deze fout betekent dat  er een probleem is met het Domain Name System (DNS) . In dat geval verschijnt een van de volgende foutmeldingen:

    • Tijdens het vernieuwen van de internetinhoud: ''A network error has occurred "Error 1106'' (Er is een netwerkfout opgetreden "Fout 1106")
    • Bij het gebruik van een You Tube-app ''The service cannot be accessed at this time.'' (De service kan momenteel niet worden gebruikt)
    • Andere netwerktoepassingen: "A network error has occurred.'' (Er is een netwerkfout opgetreden)

     

    Om dit op te lossen, controleer je de internetverbinding door te drukken op de knop Home of Menu op de meegeleverde afstandsbediening en selecteer je Settings > Network > Network Settings/Set-up > View Network Status > Check Connection (Instellingen > Netwerk > Netwerkinstellingen/configuratie > Netwerkstatus bekijken > Verbindingen controleren).

    Volg de onderstaande stappen als de foutmelding blijft verschijnen.

    1. Schakel de router of modem 1 minuut uit en dan opnieuw in. BELANGRIJK: Wacht ten minste 5 minuten na het inschakelen voor je de status van de internetverbinding controleert.
    2. Verwijder de stroomkabel van de tv 1 minuut en schakel de tv dan opnieuw in.
    3. Herhaal de functie Network Setup (Netwerkconfiguratie). De internetverbinding wordt gecontroleerd tijdens de netwerkconfiguratie. Bovendien zullen problemen met een oud of onjuist IP-adres worden opgelost.
    4. De standaard Domain Name Server (DNS) veranderen in een publieke DNS .