Artikel-ID : 00107999 / Laatst gewijzigd : 14-11-2017

Veelgestelde vragen over BRAVIA Internet Video-diensten, apps en internet voor mijn thuisbioscoop

    1. Ik wil een product verkopen, ruilen of wegdoen dat ik heb gebruikt om me aan te melden op "YouTube". Wat moet ik doen?
    2. Wat heb ik nodig om Netflix te kunnen gebruiken?
    3. Waarom kan ik niet teruggaan naar de vorige pagina als ik [Previous page] (Vorige pagina) selecteer in de beschikbare opties?
    4. Hoe kan ik een toepassing of spel uit Opera TV Store afsluiten?
    5. De optie "Install" (Installeren) is niet beschikbaar in sommige toepassingen.
    6. Kan ik een toepassing uit Opera TV Store gebruiken of afspelen zonder internetaansluiting?
    7. Hoe weet ik of er nieuwe toepassingen zijn in Opera TV Store?
    8. Wat is "My Apps"?
    9. Hoe verwijder ik een toepassing uit My Apps in Opera TV Store?
    10. Ik kan toepassingen die ik heb geïnstalleerd in My Apps niet vinden.
    11. Hoe herstel ik een toepassing die per ongeluk is verwijderd?
    12. Hoe verander ik de volgorde van de toepassingen in My Apps?
    13. Hoeveel toepassingen kan ik installeren in My Apps?
    14. Kan ik terwijl ik aan het spelen ben mijn score in een spel opslaan?
    15. Wat is Opera TV Store?
    16. Zijn alle toepassingen in Opera TV Store gratis?
    17. Heb ik een account nodig om Opera TV Store te gebruiken?
    18. Hoeveel toepassingen zijn er verkrijgbaar in Opera TV Store?
    19. Sommige toepassingen uit Opera TV Store en Sony Entertainment Network hebben soortgelijke namen. Zijn het dezelfde toepassingen?
    20. Wat is het verschil tussen de toepassingen in My Apps in Opera TV Store en Favourites in SEN?
    21. Wat is TV SideView?
    22. De toepassing TV SideView biedt geen goede weergave op mijn 7"-tablet en ik kan hem niet gebruiken.
    23. De toepassing TV SideView herkent mijn Blu-ray Disc-speler niet.
    24. De toepassing TV SideView kan mijn Blu-ray Disc-speler niet registreren. Er wordt een bericht getoond met de melding "Cannot connect the selected device now" (Er kan geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat).
    25. De toepassing TV SideView kan mijn Blu-ray Disc-speler niet registreren. Er wordt een bericht getoond met de melding "Device registration failed (Apparaatregistratie mislukt). Controleer de instellingen van het apparaat dat u probeert te registreren en probeer het opnieuw".
    26. Ik kan mijn Blu-ray Disc-speler niet bedienen met de toepassing TV SideView. De melding "Network connection error" (Netwerkverbindingsfout) wordt weergegeven als ik op een knop druk.
    27. Wat is SongPal?
    28. Hoe kan ik SongPal instellen?
    29. Kan geen verbinding maken met SongPal
    30. Hoe kan ik gebruikmaken van Spotify op mijn BDV-product?
    31. Kan ik met het Free-account gebruikmaken van Spotify op mijn BDV-product?
    32. De melding "Spotify Premium is required for this device. Please purchase a Premium subscription on www.spotify.com" (Spotify Premium is vereist voor dit apparaat. Koop een Premium-abonnement op www.spotify.com) wordt weergegeven als ik me aanmeld bij Spotify. Wat moet ik doen?
    33. Wat moet ik doen met content waarvoor ik heb betaald als ik mijn Blu-ray Disc-/dvd-thuisbioscoopsysteem wil retourneren, verkopen of ruilen?
    34. Hoe wijzig ik de helderheid van de led-verlichting op de luidsprekers (alleen beschikbaar op bepaalde modellen)?

     

    Ik wil een product verkopen, ruilen of wegdoen dat ik heb gebruikt om me aan te melden op "YouTube". Wat moet ik doen?
    1. Open de app "YouTube" op uw product en zorg ervoor dat u bent afgemeld bij Youtube.
    2. Meld u op een pc aan bij YouTube en wijzig uw wachtwoord. Nu kunt u het apparaat met een gerust hart verkopen, ruilen of wegdoen.

    Wat heb ik nodig om Netflix te gebruiken?
    Raadpleeg "Netflix Setup & FAQ" (Instellingen en veelgestelde vragen voor Netflix).

    Waarom kan ik niet teruggaan naar de vorige pagina als ik [Previous page] (Vorige pagina) selecteer in de beschikbare opties?
    Dit kan gebeuren als de pagina waarop u zich bevindt, is geopend in een nieuw venster. Druk op de knop "OPTIONS" (OPTIES) op de afstandsbediening en selecteer [Window List] (Vensterlijst) om terug te keren naar uw vorige venster.

    Hoe kan ik een toepassing of spel verlaten vanuit Opera TV Store?
    Als de toepassing of het spel niet de opties EXIT (VERLATEN) of QUIT (STOPPEN) heeft, drukt u op de knop "OPTIONS" (OPTIES) op de afstandsbediening en selecteert u [Exit] (Verlaten).

    De optie "Install" (Installeren) is niet beschikbaar voor sommige toepassingen.
    Als de optie "Install" (Installeren) niet beschikbaar is voor een toepassing in Opera TV Store, betekent dit dat de toepassing al is geïnstalleerd.

    Kan ik een toepassing uit Opera TV Store gebruiken of afspelen zonder internetaansluiting?
    De toepassing wordt niet op uw Blu-ray Disc-speler opgeslagen, dus het is niet mogelijk om een toepassing te gebruiken of af te spelen zonder internetaansluiting.

    Hoe weet ik of er nieuwe toepassingen zijn in Opera TV Store?
    Om de nieuwste toepassingen te bekijken, selecteert u All Categories (Alle categorieën), vervolgens More (Meer) en ten slotte de optie New (Nieuw). De toepassingen worden vervolgens in omgekeerde chronologische volgorde weergegeven op basis van wanneer ze zijn uitgebracht.

    Wat is "My Apps"?
    My Apps is een functie van Opera TV Store waarmee u toepassingen die u regelmatig gebruikt, in een bepaalde categorie kunt installeren. U kunt de geïnstalleerde toepassingen direct selecteren en gebruiken vanuit "My Apps", waardoor u nooit meer naar toepassingen hoeft te zoeken.

    Hoe verwijder ik een toepassing uit My Apps in Opera TV Store?
    Volg de onderstaande stappen om een toepassing te verwijderen:
    1. Open Menu Box (Menuvenster) bovenaan in het midden van het scherm en selecteer Remove Apps (Apps verwijderen).
    2. Kies de toepassing die u wilt verwijderen en druk op de knop Enter (Invoeren).
    3. Selecteer Done (Gereed) om het menu te verlaten zodra u klaar bent met het verwijderen van de toepassing.

    Ik kan toepassingen die ik heb geïnstalleerd in My Apps niet vinden.
    Controleer of de toepassing is geïnstalleerd door ernaar te zoeken met het menu Search (Zoeken) bovenaan in het midden van Opera TV Store. Controleer of de optie Install (Installeren) beschikbaar is op de detailpagina als u de toepassing hebt gevonden. Als dit niet het geval is, betekent dit dat de toepassing al is geïnstalleerd. Als de optie Install (Installeren) nog beschikbaar is, installeert u de toepassing opnieuw.

    Hoe herstel ik een toepassing die per ongeluk is verwijderd?
    Als u per ongeluk een toepassing hebt verwijderd uit My Apps in Opera TV Store, moet u deze opnieuw installeren omdat deze niet kan worden hersteld.

    Hoe kan ik de volgorde van de toepassingen in My Apps wijzigen?
    My Apps van Opera TV Store heeft geen functie waarmee u de volgorde van de geïnstalleerde toepassingen kunt wijzigen.

    Hoeveel toepassingen kan ik installeren in My Apps?
    Momenteel is er geen limiet aan het aantal toepassingen dat kan worden geïnstalleerd in de sectie My Apps van Opera TV Store.

    Kan ik terwijl ik aan het spelen ben mijn score in een spel opslaan?
    De functie voor het opslaan van spellen verschilt voor ieder spel dat wordt aangeboden in Opera TV Store. Raadpleeg de specificaties van het individuele spel voor informatie over het opslaan.

    Wat is Opera TV Store?
    Het is een online dienst voor toepassingen in de Opera-browser, waarop toepassingen worden aangeboden die u kunt gebruiken met uw Blu-ray Disc-speler.

    Zijn alle toepassingen in Opera TV Store gratis?
    Op dit moment zijn alle toepassingen in Opera TV Store gratis, maar in de toekomst zullen wellicht ook betaalde toepassingen worden aangeboden.

    Heb ik een account nodig om Opera TV Store te gebruiken?
    Er is geen account vereist om Opera TV Store te gebruiken op een Blu-ray Disc-speler. Maar dit kan in de toekomst veranderen.

    Hoeveel toepassingen zijn er verkrijgbaar in Opera TV Store?
    Hierover hebben we geen nauwkeurige gegevens, omdat Opera TV Store voortdurend wordt bijgewerkt.

    Sommige toepassingen uit Opera TV Store en Sony Entertainment Network hebben soortgelijke namen. Zijn het dezelfde toepassingen?
    Toepassingen die soortgelijke namen hebben in Opera TV Store en Sony Entertainment Network (SEN) zijn hetzelfde. Deze toepassingen kunnen eenvoudig worden geopend met de SEN-knop op uw afstandsbediening.

    Wat is het verschil tussen de toepassingen in My Apps in Opera TV Store en Favourites in SEN?
    Toepassingen in My Apps zijn geïnstalleerd via de detailpagina van de toepassing in Opera TV Store, terwijl toepassingen in Favourites zijn toegevoegd aan de sectie of functie Favourites van Sony Entertainment Network (SEN).

    Wat is TV SideView?
    Het is een gratis mobiele toepassing voor externe apparaten (zoals smartphones, tablets enz.). Als deze toepassing is geïnstalleerd op de Blu-ray Disc-speler, kunt u de speler eenvoudig bedienen door uw tablet of smartphone als afstandsbediening te gebruiken.

    De toepassing TV SideView biedt geen goede weergave op mijn 7"-tablet en ik kan hem niet gebruiken.
    Dit is een beperking van de tabletversie van TV SideView. Installeer de telefoonversie van TV SideView op uw 7"-tablet via Google Play.

    De toepassing TV SideView herkent mijn Blu-ray Disc-speler niet.
    Probeer het volgende:
    1) Controleer de netwerkverbindingen. Zorg ervoor dat uw smartphone of tablet en Blu-ray Disc-speler zich op hetzelfde lokale netwerk bevinden.
    2) Start uw telefoon opnieuw op (in-en uitschakelen) en schakel de Wi-Fi-verbinding uit en weer in.
    3) Als uw smartphone of tablet gebruikmaakt van een proxy, probeer deze dan uit te schakelen. Sommige apparaten kunnen geen verbinding maken met de speler als er een proxy wordt gebruikt.

    De toepassing TV SideView kan mijn Blu-ray Disc-speler niet registreren. De melding "Cannot connect the selected device now" (Kan geen verbinding maken met het geselecteerde apparaat) wordt weergegeven.
    Dit heeft te maken met de specificaties voor registratie van TV SideView. Zorg ervoor dat de speler zich in een van de volgende toestanden bevindt voor registratie van TV SideView.
    1) Op de bovenste laag van het startmenu/de Xross Media Bar.
    2) In de instelling [Registered Remote Devices] (Geregistreerde externe apparaten, onder [Network Settings] (Netwerkinstellingen).
    3) In de modus Schermbeveiliging

    De toepassing TV SideView kan mijn Blu-ray Disc-speler niet registreren. Er wordt een bericht getoond met de melding "Device registration failed (Apparaatregistratie mislukt). Controleer de instellingen van het apparaat dat u probeert te registreren en probeer het opnieuw".
    Dit heeft waarschijnlijk te maken met de specificaties voor registratie van TV SideView. Zorg ervoor dat de speler zich in een van de volgende toestanden bevindt voor registratie van TV SideView.
    1) Op de bovenste laag van het startmenu/de Xross Media Bar.
    2) In de instelling [Registered Remote Devices] (Geregistreerde externe apparaten), onder [Network Settings] (Netwerkinstellingen).
    3) In de modus Schermbeveiliging

    Ik kan mijn Blu-ray Disc-speler niet bedienen met de toepassing TV SideView. De melding "Network connection error" (Netwerkverbindingsfout) wordt weergegeven als ik op een knop druk.
    Probeer het volgende:
    1) Controleer de netwerkverbindingen. Zorg ervoor dat uw smartphone of tablet en Blu-ray Disc-speler zich op hetzelfde lokale netwerk bevinden.
    2) Start uw telefoon opnieuw op (in-en uitschakelen) en schakel de Wi-Fi-verbinding uit en weer in.
    3) Als uw smartphone of tablet gebruikmaakt van een proxy, probeer deze dan uit te schakelen. Sommige apparaten kunnen geen verbinding maken met de speler als er een proxy wordt gebruikt.

    Wat is SongPal?
    SongPal is een toepassing voor het bedienen van audioapparaten van Sony die compatibel zijn met SongPal, met behulp van uw smartphone. U kunt ermee door audio bladeren en deze afspelen door verbinding te maken via Bluetooth of Wi-Fi.
    Hiermee kunt u:
    - muziek-/audiomateriaal kiezen uit geïntegreerde functies van verschillende apparaten en smartphones.
    - op intuïtieve wijze verschillende instellingen beheren.
    - de muziek visueel verbeteren met het display van uw smartphone.

    Hoe kan ik SongPal instellen?
    Probeer het volgende:
    1) Sluit uw Blu-ray Disc-speler en smartphone aan op een netwerk. Zorg ervoor dat beide zijn aangesloten op hetzelfde lokale netwerk.
    2) Zorg ervoor het apparaat compatibel is met SongPal.
    3) Zoek de Blu-ray Disc-speler op uw smartphone via Device Select (Apparaatselectie).
    4) Koppel uw Blu-ray Disc-speler aan uw smartphone.

    Verbinden met SongPal mislukt
    Probeer het volgende:
    1) Sluit uw Blu-ray Disc-speler en smartphone aan op een netwerk. Zorg ervoor dat beide zijn aangesloten op hetzelfde lokale netwerk.
    2) Zorg ervoor het apparaat compatibel is met SongPal.
    3) Zoek de Blu-ray Disc-speler op uw smartphone via Device Select (Apparaatselectie).
    4) Koppel uw Blu-ray Disc-speler aan uw smartphone.
    *herhaal stappen 3 en 4 totdat de koppeling tot stand komt.

    Hoe kan ik gebruikmaken van Spotify op mijn BDV-product?
    Als u een nieuwe gebruiker bent, moet u zich registreren voor een Premium-account voor Spotify om deze dienst te kunnen gebruiken op uw BDV-product. Ga naar www.spotify.com om een Premium-account aan te maken op een mobiele telefoon, tablet of computer. Als bestaande klant met een gratis account moet u upgraden naar Premium.

    Kan ik met het Free-account gebruikmaken van Spotify op mijn BDV-product?
    Nee, dit is niet mogelijk. BDV-productren ondersteunen alleen "Premium"-accounts.

    De melding "Spotify Premium is required for this device. Please purchase a Premium subscription on www.spotify.com" (Spotify Premium is vereist voor dit apparaat. Koop een Premium-abonnement op www.spotify.com) wordt weergegeven als ik me aanmeld bij Spotify. Wat moet ik doen?
    BDV-producten ondersteunen alleen "Premium"-accounts. Als u geen Premium-gebruikersaccount hebt, ga dan naar www.spotify.com om een Premium-account aan te maken op een mobiele telefoon, tablet of computer.

    Wat moet ik doen met content waarvoor ik heb betaald als ik mijn Blu-ray Disc-/dvd-thuisbioscoopsysteem wil retourneren, verkopen of ruilen?
    Aangezien geretourneerde apparaten opnieuw kunnen worden verkocht, raden we u aan om naar uw Essentials-/Sony Entertainment Network-account te gaan op https://account.sonyentertainmentnetwork.com en uw apparaat los te koppelen van uw account, zodat de toekomstige eigenaar geen toegang heeft tot content waarvoor u hebt betaald. Bij de aanschaf van een nieuw Blu-ray-thuisbioscoopsysteem van Sony of als u een vervangend apparaat hebt ontvangen, raden we u aan het te registreren bij uw Essentials-/Sony Entertainment Network-account door naar de website https://account.sonyentertainmentnetwork.com te gaan.

    Hoe wijzig ik de helderheid van de led-verlichting op de luidsprekers (alleen beschikbaar op bepaalde modellen)?
    Druk op de knop [Dimmer] om de helderheid aan te passen. U kunt het helderheidsniveau instellen op laag/gemiddeld/hoog.