Artikel-ID : 00237416 / Laatst gewijzigd : 27-01-2020

Een app werkt niet

    Als een app op uw apparaat niet goed werkt, probeer deze acties dan een voor een uit. Controleer na elke actie of het probleem is opgelost voordat u het volgende probeert.

    Opmerking

    Apps die u niet hebt gedownload op Google Play zijn mogelijk niet volledig compatibel met uw apparaat. Neem contact op met de ontwikkelaar van de app voor meer informatie als het probleem niet wordt opgelost met de volgende acties.

    Tip

    De volgende stappen kunnen per Android-versie verschillen. Als u wilt weten welke Android-versie uw apparaat heeft, zoekt en tikt u op Settings (Instellingen) > About phone (Over de telefoon) > Android version (Android-versie). Als About phone (Over de telefoon) niet wordt weergegeven onder Settings (Instellingen), tikt u op System (Systeem).

    • Sluit de app gedwongen af en open deze opnieuw.

    Een app gedwongen stoppen (Android 10/Android 9)

    Een app gedwongen stoppen (Android 8)

    • Als voor de app een internetverbinding is vereist, controleer dan of uw apparaat een actieve internetverbinding heeft (Wi-Fi of mobiel netwerk) en of de Airplane mode (Vliegtuigmodus) is uitgeschakeld.

    De Airplane mode (Vliegtuigmodus) uitschakelen

    • Start het apparaat opnieuw en probeer de app opnieuw te gebruiken.
    • Als het apparaat de STAMINA-modus ondersteunt en deze is geactiveerd, schakelt u het apparaat uit en start u het opnieuw. Afhankelijk van het STAMINA-niveau worden verschillende functies beperkt of uitgeschakeld om het batterijverbruik te verminderen. Dit zijn onder andere renderingprestaties, schermhelderheid, beeldverbetering en GPS wanneer het scherm is uitgeschakeld. Synchronisatie van app-gegevens op de achtergrond of streaming kan voor sommige applicaties worden uitgeschakeld.

    Stamina-modus uitschakelen

    Uw apparaat opnieuw starten

    • Update de app op Google Play als u niet over de nieuwste versie beschikt. Niet alle apps kunnen worden geüpdated op Google Play.
    • Wis de cache zodat de app eventuele tijdelijke bestanden in het geheugen kan verwijderen die het mogelijk het probleem veroorzaken. U verliest geen persoonlijke gegevens bij het wissen van de cache.

    De cache van de applicatie wissen (Android 10)

    De cache van de applicatie wissen (Android 9)

    De cache van de applicatie wissen (Android 8)

    • Wis alle app-gegevens die zijn opgeslagen door de app sinds u deze hebt gebruikt. Alle persoonlijke gegevens die door de app worden opgeslagen, zoals aanmeldingsgegevens en instellingen, worden gewist.

    Applicatiegegevens wissen (Android 10)

    Applicatiegegevens wissen (Android 9)

    Applicatiegegevens wissen (Android 8)

    • Verwijder alle updates voor de app om de app opnieuw in te stellen. Alle persoonlijke gegevens die door de app zijn opgeslagen, zoals aanmeldingsgegevens en instellingen, worden verwijderd. Update de app indien mogelijk opnieuw op Google Play.

    Updates verwijderen voor een app (Android 10/Android 9)

    Updates verwijderen voor een app (Android 8)

    • Verwijder de app en installeer deze opnieuw. Sommige vooraf geïnstalleerde apps kunnen niet worden verwijderd.

    Een applicatie verwijderen uit het applicatiescherm (Android 10)

    Een applicatie verwijderen uit het applicatiescherm (Android 9/Android 8)

    • Update uw apparaat voor optimale prestaties en de nieuwste verbeteringen.
    • Herstel de standaardinstellingen. Dit is soms de beste oplossing als het apparaat niet meer goed werkt, maar houd er rekening mee dat alle persoonlijke inhoud die is opgeslagen in het interne geheugen van uw apparaat, wordt verwijderd. Maak een back-up van de gegevens die u wilt bewaren.

    Een back-up maken van uw gegevens met behulp van een computer

    Een back-up maken van apps, telefooninstellingen en oproepgeschiedenis en deze synchroniseren

    De standaardinstellingen herstellen (Android 10)

    De standaardinstellingen herstellen (Android 9)

    De standaardinstellingen herstellen (Android 8)