Artikel-ID : 00252727 / Laatst gewijzigd : 26-10-2020

Bluetooth-hoofdtelefoons gebruiken voor videogesprekken op de computer

    Als u uw hoofdtelefoon wilt gebruiken voor videogesprekken op uw computer, moet u controleren of de speaker en de microfoon correct zijn ingesteld. Anders kunt u de stem van de andere partij mogelijk niet horen of hoort de andere partij u niet.

    Voordat we de instellingen doornemen, is het belangrijk dat u de verschillende typen Bluetooth-profielen kent en weet waarvoor ze worden gebruikt. 

    1. Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) is bedoeld voor het afspelen van muziek.
    2. Het Hands-free Profile (HFP) en het Headset Profile (HSP) zijn bedoeld voor spraakoproepen.

    Afhankelijk van de app voor videobellen zijn spraakoproepen mogelijk niet beschikbaar bij verbinding via het A2DP-profiel. Zorg er dus voor dat u het HFP- of HSP-profiel selecteert als u de hoofdtelefoon wilt gebruiken voor videogesprekken.

    Stap 1. Een Bluetooth-verbinding tot stand brengen tussen uw hoofdtelefoon en computer

    Zet uw hoofdtelefoon in de Bluetooth-koppelmodus, open vervolgens de Bluetooth-instellingen op uw computer en zoek uw hoofdtelefoon.

    De instructies voor het koppelen hangen af van uw hoofdtelefoon. Meer informatie over het koppelen vindt u op Uw Bluetooth-hoofdtelefoon aansluiten op een laptop/desktopcomputer


    Stap 2: De instellingen voor de speaker en microfoon aanpassen in de app voor videobellen

    Als uw video-app niet in de onderstaande instructies wordt vermeld, bekijk dan de helppagina of handleiding van de app voor meer informatie. We kunnen niet garanderen dat alle videogesprekfuncties voor alle apps worden vermeld.
    (De onderstaande afbeeldingen en beschrijvingen zijn slechts voorbeelden en kunnen afwijken.)

    1. Start de app voor videobellen en open vervolgens Instellingen.
       
    2. Open de audio-instellingen (speaker en microfoon). Deze stap kan per app verschillen:
      • Microsoft® Teams: Klik op uw profielfoto bovenaan Teams en selecteer vervolgens  (Instellingen) → (apparaten). 
      • Zoom: Klik in het beginscherm van Zoom op het pictogram  (Instellingen) in de rechterhoek. Als het scherm Vergadering wordt weergegeven, klik dan op  (pijl-omhoog) aan de rechterkant van het pictogram  (Dempen) en klik op Audio-instellingen.
      • Skype™: Klik op uw profielfoto en selecteer vervolgens  (Instellingen) →  (Audio en video). Op dat scherm ziet u de huidige instellingen voor Luidspreker en Microfoon bij Standaard communicatieapparaat.
      • Google Meet™: Klik op  (Instellingen) →  (Audio). Als u de instellingen controleert nadat de vergadering is begonnen, klikt u op  (Meer) →  (Instellingen) →  (Audio).
         
    3. Selecteer in de instellingen voor Speaker het handsfreeprofiel dat u wilt gebruiken.

      Als u bijvoorbeeld de WH-1000XM4 hebt, selecteert u Headset (WH-1000XM4 Hands-Free) en niet Headphones (WH-1000XM4 Stereo) omdat deze alleen wordt gebruikt voor het afspelen van muziek.
      Hier ziet u een voorbeeld van hoe deze in Microsoft Teams kunnen worden weergegeven:

      • Als de lijst alleen de modelnaam van de hoofdtelefoon weergeeft en niet het gebruiksdoel aangeeft (voor handsfree of stereo), selecteer dan de modelnaam van de hoofdtelefoon.
      • Het menu-optie verschilt per app.
         
    4. Selecteer in de instellingen voor de microfoon hetzelfde handsfreeprofiel dat u hebt geselecteerd in de instellingen voor de speaker.
       
    5. De meeste apps voor videobellen hebben een testoproepfunctie op het instellingenscherm voor de speaker en microfoon. Gebruik de testoproepfunctie om te bevestigen of de audio via de hoofdtelefoon werkt.
      Hier ziet u een voorbeeld van de locatie waar u de functie in Microsoft Teams kunt vinden:
      Knop Testgesprek starten onder de Microfoon-instellingen op het scherm met apparaatinstellingen van Microsoft Teams
    6. Controleer ten slotte of het volume van de speaker en microfoon niet is gedempt. 

    U bent nu klaar om uw hoofdtelefoon te gebruiken voor vergaderingen of andere videogesprekken.
     

    Tips voor WH-1000XM4-gebruikers

    • Als de functie Speak-to-Chat is ingeschakeld en de microfoon niet goed is ingesteld in de app voor videobellen, kan de stem van de hoofdtelefoon worden gedempt als reactie op uw spraak.
    • Als uw app voor videobellen geen Microfoon-instelling heeft, schakel dan Speak-to-Chat op de hoofdtelefoon uit. Als u de functie wilt uitschakelen, houd dan twee vingers op het bedieningspaneel met de aanraaksensor totdat u de spraakbegeleiding Speak-to-chat deactivated (Speak-to-chat gedeactiveerd) hoort zeggen.