Artikel-ID : 00227171 / Laatst gewijzigd : 13-01-2021

Er komt geen geluid uit het audiosysteem wanneer het via eARC is verbonden

    Als uw TV en audiosysteem zijn aangesloten via eARC, wordt er mogelijk geen geluid weergegeven wanneer u een video bekijkt die gebruikmaakt van audiocodecs zoals DTS-HD Master Audio of Dolby TrueHD. Controleer het volgende om het probleem op te lossen:

    • Sluit de TV en het audiosysteem aan met een HDMI-kabel met Ethernet.
    • Controleer of uw audiosysteem eARC ondersteunt en of de instelling is ingeschakeld.
    • Zorg ervoor dat de via de HDMI-aansluitingen van de tv aangesloten externe apparaten ondersteuning bieden voor uitvoer van audiocodecs zoals DTS-HD Master Audio of Dolby TrueHD.
      • Raadpleeg uw handleiding of neem contact op met de fabrikant voor meer informatie.
    • De tv ondersteunt geen DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD van USB-bestanden, videostreamingservices en uitzendingen.
    • Stel de eARC-modus in op Auto in uw tv-instellingen:
      1. Druk op de Home-knop op de meegeleverde afstandsbediening.
      2. Selecteer Instellingen.
      3. De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties die beschikbaar zijn op uw tv:
        • Selecteer Weergave en geluid → Audio-uitgang → eARC-modus → Auto.
        • Selecteer GeluideARC-modusAuto.
    • Stel de speakeruitvoer van de tv in op Audiosysteem:
      1. Druk op de Home-knop op de meegeleverde afstandsbediening.
      2. Selecteer Instellingen.
      3. Volg de onderstaande instructies in uw tv-menu.
        • Weergave en geluidAudio-uitvoerSpeakersAudio-systeem.
        • GeluidSpeakersAudiosysteem.

    OPMERKING: Afhankelijk van de specificaties van het audiosysteem worden sommige audiocodecs mogelijk niet ondersteund.