Artikel-ID : 00237360 / Laatst gewijzigd : 28-08-2020

Mijn telefoon gaat niet aan

    Probeer deze handelingen een voor een uit te voeren als het apparaat niet reageert wanneer u het probeert in te schakelen. Controleer na elke actie of het probleem is opgelost voordat u het volgende probeert.

    • Geef uw apparaat voldoende tijd om te starten. Druk lang op de aan-uitknop tot het apparaat trilt en laat de knop vervolgens los. Het kan tot 10 seconden duren voordat het apparaat trilt.
    • Zorg ervoor dat het apparaat is opgeladen. Als de batterij leeg is, kan het tot 30 minuten duren voordat het apparaat reageert op het opladen. Gedurende deze tijd blijft het scherm donker en wordt het oplaadpictogram niet weergegeven. Houd er ook rekening mee dat het tot 4 uur kan duren voordat een lege batterij volledig is opgeladen.
    • Als u problemen ondervindt bij het opladen van uw apparaat, controleer dan eerst of u een originele lader van Sony gebruikt en een USB-kabel die speciaal is bedoeld voor het opladen van uw apparaat. Probeer het apparaat op te laden met een andere USB-kabel die is aangesloten op de USB-poort van een computer. Als het apparaat begint op te laden, kan dit een teken zijn dat de lader niet goed werkt.
    • Als er een geheugenkaart in uw apparaat zit, verwijder deze dan en start het apparaat opnieuw. Als het probleem wordt opgelost door het verwijderen van de geheugenkaart, is de SD-kaart mogelijk beschadigd. In dat geval moet u de SD-kaart voor het apparaat vervangen.
    • In situaties waarbij het apparaat niet meer reageert of niet normaal opnieuw start, kunt u het apparaat gedwongen opnieuw starten of afsluiten. Er worden geen instellingen of persoonlijke gegevens verwijderd tijdens een gedwongen herstart.

    Het apparaat gedwongen opnieuw starten of afsluiten

    Uw apparaat inschakelen

    • Als een gedwongen herstartprocedure niet lukt, moet u de herstartprocedure van 2 minuten proberen.

    Een gedwongen herstart van 2 minuten

    • Het wordt aanbevolen een back-up te maken van uw belangrijke gegevens en deze te synchroniseren met een Google-account.
    • Gebruik de computerapplicatie Xperia Companion om een softwarereparatie uit te voeren om het apparaat opnieuw in te stellen. Houd er rekening mee dat alle gegevens uit het interne geheugen van het apparaat worden verwijderd wanneer u een softwarereparatie uitvoert. Inhoud die u hebt opgeslagen op een externe SD-kaart, zoals foto's, video's en muziek, wordt niet verwijderd.

    Een back-up maken van uw gegevens met behulp van een computer

    Een back-up maken van apps, telefooninstellingen en oproepgeschiedenis en deze synchroniseren

    De apparaatsoftware repareren met Xperia Companion

    Notitie! Als u de volgende stappen heeft geprobeerd en het probleem is nog steeds niet opgelost, moet u mogelijk een reparatie boeken.