Artikel-ID : 00253418 / Laatst gewijzigd : 17-11-2020

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony uit 2020 voortdurend opnieuw opstart

    Als een klant HbbTV niet gebruikt en dit probleem blijft ondervinden nadat hij de stappen in het artikel heeft geprobeerd, adviseer de klant dan HbbTV uit te schakelen.

    BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.

    Wordt uw Sony Android TV uit 2020 voortdurend opnieuw opgestart?

    Als uw Sony Android TV voortdurend opnieuw opstart of, met andere woorden, deze blijft hangen in een eindeloze opstartcyclus, moet u mogelijk de fabrieksinstellingen geforceerd herstellen.

    Het probleem van voortdurend opnieuw opstarten kan zich voordoen wanneer de tv-software is gecrasht na een firmware-update en u de fabrieksinstellingen niet kunt herstellen.

    Als uw tv voortdurend opnieuw wordt opgestart, wordt het volgende opstartschermweergegeven:

    Opnieuw opstarten Marshmallow

    Herstel van fabrieksinstellingen forceren met hulp van de tv-knoppen

    WAARSCHUWING: als u een geforceerde reset naar de fabrieksinstellingen uitvoert, worden alle aangepaste instellingen op de tv verwijderd, inclusief gedownloade applicaties, systeemgegevens, gesorteerde zenders en instellingen voor het draadloze netwerk. Demogegevens voor de detailhandel op ZH8 -modellen worden ook uit de interne opslag gewist. Als u het tv-menu kunt openen, voert u in plaats daarvan een reset van de fabrieksinstellingen uit. .

    Voordat u de fabrieksinstellingen geforceerd herstelt

    • Voor deze procedure zijn mogelijk twee personen nodig.
    • De locatie van de knoppen verschilt per tv-model.
    • Na het geforceerd herstellen van de fabrieksinstellingen, kunt u sommige app-gegevens herstellen als u de apps hebt gesynchroniseerd met uw Google™-account. De stappen voor het synchroniseren van apps zijn afhankelijk van de opties in het tv-menu:
      • STARTInstellingenApparaatvoorkeuren of Accounts en aanmeldenGoogleChoose synced apps (Gesynchroniseerde apps kiezen) → Selecteer items die u wilt synchroniseren met het account → Sync now (Nu synchroniseren).
      • STARTInstellingenGoogleChoose synced apps (Gesynchroniseerde apps kiezen) in Sync (Synchroniseren) Selecteer items die u wilt synchroniseren met het account → Sync now (Nu synchroniseren).
      • STARTInstellingenPersonal (Persoonlijk) → GoogleChoose synced apps (Gesynchroniseerde apps kiezen) in Sync (Synchroniseren) → Selecteer de items die u wilt synchroniseren met het account → Sync now (Nu synchroniseren).

    De fabrieksinstellingen geforceerd herstellen

    Bepaal eerst het aantal knoppen op uw tv. U kunt deze koppeling gebruiken om de locatie van de knop(pen) van uw tv’ te identificeren.

    1. Slechts één knop op de tv: De knop (aan/uit) bevindt zich midden onder of links op de tv, gezien vanaf de voorkant.
    2. Drie knoppen op de tv: de knoppen bevinden zich aan de linker- of rechterkant van de tv of aan de achterkant, afhankelijk van het model.

    Als u de knoppen op de tv niet kunt vinden, raadpleegt u de handleiding van uw tv. Handleidingen vindt u op de ondersteuningspagina voor uw model.


    Volg de instructies op basis van het aantal knoppen op uw tv.

    Type A: Uw tv-model heeft slechts één knop

    Type B: Uw tv-model heeft drie knoppen


    Ik heb de fabrieksinstellingen geforceerd hersteld en ik kan de satelliet niet afstemmen

    Als u’opnieuw problemen ondervindt met het afstemmen op satellieten nadat de fabrieksinstellingen zijn hersteld, ga dan naar onze gids voor afstemming op satellieten of bekijk deze video:

    Neem contact met ons op als u nog steeds niet op satellieten kunt afstemmen.