Artikel-ID : 00237432 / Laatst gewijzigd : 27-01-2020

Ik kan mijn scherm niet ontgrendelen

    Als u de PIN-code, het wachtwoord of het patroon van uw schermvergrendeling bent vergeten, kunt u uw apparaat opnieuw instellen met behulp van de app Find my Device (Vind mijn apparaat) van Google of de computerapplicatie Xperia Companion. Lees hieronder meer over de vereisten en resultaten van elke optie en kies de methode die het beste bij u past.

    • Stel uw apparaat opnieuw in met Find my device (Vind mijn apparaat).
      • Vereisten: Voor deze herstelmethode moet het apparaat zijn ingeschakeld, toegang hebben tot internet en moet Find my Device (Vind mijn apparaat) zijn ingeschakeld op uw apparaat. Er moet een Google-account op uw apparaat zijn geregistreerd en u moet de gebruikersnaam en het wachtwoord van het account weten. U hebt ook toegang nodig tot een computer of een mobiel apparaat met een internetverbinding.
      • Resultaten: Alle gebruikersgegevens in het interne geheugen van het apparaat worden verwijderd, inclusief gedownloade apps, foto's en apparaatinstellingen. Tenzij u de SD-kaart verwijdert voordat u het apparaat opnieuw instelt, worden de gebruikersgegevens op de kaart in de meeste gevallen verwijderd.

    Uw apparaat opnieuw instellen met Find my device (Vind mijn apparaat)

    • Stel het apparaat opnieuw in met de softwarereparatiefunctie in de computerapplicatie Xperia Companion.
      • Vereisten: Voor deze methode hebt u toegang nodig tot een computer met een actieve internetverbinding. U hebt een USB-kabel nodig om het apparaat op de computer aan te sluiten en het apparaat moet een minimumlaadniveau van 80% hebben.
      • Resultaten: Alle gebruikersgegevens in het interne geheugen van het apparaat worden verwijderd, inclusief gedownloade apps, foto's en apparaatinstellingen. De inhoud van de SD-kaart wordt niet verwijderd.

    De apparaatsoftware herstellen met Xperia Companion