Artikel-ID : 00239585 / Laatst gewijzigd : 24-09-2020

Er zitten gekleurde vlekken of tinten op het scherm. Wat kan ik doen? (Android 10)

Het scherm ziet er getint uit. Kan dit worden opgelost?

    De klant kan het volgende ervaren:

    • Kleurtinten of vlekken op het scherm.
    • Gekleurde vlekken op het scherm.

    Denk altijd aan het volgende:

    • Stel vragen die duidelijkheid scheppen zodat u het probleem volledig begrijpt. 
    • Zoek of er CC-instructies/toelichtingen zijn die het probleem behandelen.
    • Leg de klant uit waarom die de voorgestelde oplossingen een voor een moet proberen.

    Afhandeling van een retourzending

    Let op!

    • Voordat u de telefoon opstuurt voor reparatie dient u een back-up te maken van alle gegevens om eventueel verlies van gegevens te voorkomen. Gegevens op het apparaat worden verwijderd wanneer het apparaat wordt nagekeken.
    • Vergeet niet de juiste documentatie zoals aankoopbewijs en garantiebewijs te overleggen. De vereiste documentatie kan per verkoopgebied, land of regio verschillen.
    • Deactiveer indien mogelijk Protection by my Experia (Bescherming door mijn Xperia) en verwijder de Google™-accounts op uw apparaat voordat u het voor service of reparatie opstuurt. Dit is bedoeld om te voorkomen dat deze apparaatbeveiligingsfuncties uw apparaat vergrendelen.

    BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.

    Geldig voor

    • Android™ 10

    Oplossing

    Probeer de volgende methoden een voor een. Controleer na elke methode of het probleem is opgelost voordat u de volgende methode probeert.

    1. Schakel uw apparaat uit en vervolgens weer in.
       
    2. Controleer de beschermlaag of beschermhoes.
      Zorg ervoor dat de zichtbare vlekken niet worden veroorzaakt door beschermfolie of een beschermhoes die samen met het apparaat wordt gebruikt.
       
    3. Verwijder dergelijke accessoires om er zeker van te zijn dat de vlekken op het scherm zitten.
       
    4. Gebruik de functie Xperia®-tests in de ondersteunings-app om te controleren of de vlekken het gevolg zijn van een of meer ontbrekende pixels of pixels in vreemde kleuren.
      Zoek naar en tik op  Support (Ondersteuning). Als dit de eerste keer is dat u ondersteuning start, tikt u op ACCEPT (ACCEPTEREN) om het privacybeleid te accepteren.
      Blader op het tabblad Xperia Test (Xperia-tests) omlaag en tik op Display (Beeldscherm) en volg de instructies op het scherm.
       
    5. Controleer met Xperia Companion of er een software-update beschikbaar is voor uw Xperia-apparaat.
       
    6. Herstel de fabrieksinstellingen.
      Let op: Wanneer u een reset van de fabrieksinstellingen uitvoert, wist u alle persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op de interne opslag van uw Xperia-apparaat. Zorg ervoor dat u altijd een back-up maakt van gegevens die zijn opgeslagen in de interne opslag en die u wilt bewaren voordat u een reset naar de fabrieksinstellingen uitvoert. Foto's, video's, muziek en documenten die op de SD-kaart zijn opgeslagen, worden niet gewist tijdens het herstellen van de fabrieksinstellingen. Onderbreek de procedure voor het herstellen van de standaardinstellingen niet, om onherstelbare schade aan uw apparaat te voorkomen. 
    • Zoek naar en tik op Settings (Instellingen) → System (Systeem) → Advanced (Geavanceerd) → Reset options (Opties voor resetten) → Erase all data [factory reset] (Alle gegevens wissen [Reset naar fabrieksinstellingen]) → Delete all data (Alle gegevens verwijderen).
    • Teken indien nodig het ontgrendelingspatroon van uw scherm of voer het ontgrendelingswachtwoord of de PIN-code van uw scherm in om verder te gaan.
    • Tik op Erase all data (Alle gegevens wissen) om uw keuze te bevestigen