Artikel-ID : 00253410 / Laatst gewijzigd : 30-11-2020

Het geluid komt niet overeen met het beeld of er zijn krakende geluiden te horen

    BELANGRIJK: Dit artikel is alleen van toepassing op specifieke producten. Controleer de toepasselijke producten bovenaan dit artikel.

    Er zijn geluidsproblemen vastgesteld

    Helaas kan het zijn dat u sinds kort geluidsproblemen ondervindt wanneer u de Tune-in-app hebt geïnstalleerd.
    Voorbeelden zijn:

    • Het geluid van de tv komt niet overeen met het weergegeven beeld (probleem met lipsynchronisatie).
    • Het geluid is gedurende een korte periode niet synchroon.
    • U merkt een afname van de geluidskwaliteit of hoort gekraak.
       

    Hoe kan ik deze geluidsproblemen oplossen?

    U kunt het probleem momenteel oplossen door de Tune-in-app te verwijderen en een zachte reset uit te voeren:

    • Optie 1: houd de groene aan/uit-knop op de afstandsbediening van de tv ingedrukt totdat de tv opnieuw wordt opgestart.
    • Optie 2: schakel de tv uit en weer in. Haal de stekker uit het stopcontact, wacht een minuut en steek de stekker weer in het stopcontact.

    Als de Tune-in-app niet is geïnstalleerd en dit probleem zich nog steeds voordoet, voert u toch een zachte reset uit. 
     

    Waardoor worden deze geluidsproblemen veroorzaakt en wat gaat Sony eraan doen?

    Na het implementeren van een firmware-update houdt Sony altijd alle mogelijke bijwerkingen nauwlettend in de gaten. Ondanks de strenge tests die we uitvoeren, kan de complexiteit van de manier waarop apparaten en software met elkaar zijn verbonden tot ongewenste bijwerkingen leiden. 

    Identificeren, onderzoeken en verhelpen

    Meteen nadat we dit probleem hadden opgemerkt, is ons engineering-team een onderzoek begonnen. Wanneer we dit onderzoek hebben voltooid, zal Sony een firmware-oplossing publiceren. 
    Tot die tijd vragen we vriendelijk om uw geduld en steun. Onze excuses voor het ongemak.